فرماندار مریوان گفت: ساماندهی صنوف آلاینده از نیازهای مریوان است که با وجود اینکه موضوع بزرگی نیست، اما بیش از 20 سال است در پیچ و خم‌های مختلف باقی مانده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 20 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل احمدی پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان اظهار کرد: امیدواریم مجموع این نشست‌ها و گفتگو‌ها راه‌گشا و گره‌گشای رفع مشکلات حوزه اقتصاد و گره‌های موجود در این بخش باشد.

وی تصریح کرد: اگرچه مریوان هم مثل بسیاری از نقاط کشور نیاز به کار‌های بزرگ توسعه‌ای دارد، اما معتقد هستیم مریوان قبل از هرچیز به گام‌های کوچک نیاز دارد کار‌هایی کوچکی که مانند سنگ ریزه مانع حرکت ریل توسعه در این شهرستان است.

فرماندار مریوان افزود: اگر این امورات کوچک سامان پیدا کند برنامه‌ها و اهداف بزرگ هم تحقق پیدا می‌کند و توسعه روی خود را به این شهرستان نشان می‌دهد.

احمدی اضافه کرد: ساماندهی صنوف آلاینده از نیاز‌های مریوان است که با وجود اینکه موضوع بزرگی نیست، اما بیش از ۲۰ سال است در پیچ و قوس‌های مختلف باقی مانده است.

وی اضافه کرد: نبود برخی ادارات و یا کم بودن امکانات آن‌ها در شهرستان با وجود حجم وسیع کار از دیگر چالش‌ها در شهرستان مریوان است.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها علیرغم اینکه اقدامات خوبی انجام شده، اما در حوزه راه و ارتباطات مشکلات زیادی داریم، گفت: هنوز در مسیر‌های اصلی مریوان با مشکل جدی آنتن‌دهی مواجه هستیم و نبود تصفیه خانه مجهز ما در با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار مریوان اضافه کرد: ایجاد سایت پسماند از نیاز‌های اساسی در مریوان است که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

احمدی افزود: ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در مریوان وجود دارد که بیش از ۱۸ هزار هکتار آن در چهار ناحیه پایاب سد گاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: تسریع در اجرای انتقال سد گاران در تمام نواحی این ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی که پیش‌بینی شده داریم.

فرماندار مریوان گفت: امور آب در سال‌های گذشته تخصیص‌ها را به افرادی داده‌اند در حالی این آمار در تخصیص آب این شهرستان آمده، اما عملا تولیدی صورت نمی‌گیرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار