معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای ۵۵۰ پروژه زیرساخت فرهنگی ۸۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 21 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، سیدمحمود اسلامی ظهر امروز در جریان سفر به استان کردستان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان اظهار داشت: در بخش زیرساخت‌های فرهنگی استان ۵۵۰ طرح عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سفر‌های استانی رئیس جمهور قریب به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و تکمیل این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است که با تأمین اعتبار به تدریج شاهد افتتاح این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی از اهتمام جدی برای سرعت بخشیدن به تکمیل تالار مرکزی سنندج خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است این پروژه تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ به افتتاح برسد.

اسلامی خاطرنشان کرد: عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه منابع همواره مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارتخانه اعتبار قریب به هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شد که بخشی از آن برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها تخصیص پیدا می‌کند.

وی بر ضرورت تقویت زیرساخت نیروی انسانی هم تاکید کرد و گفت: در سطح وزارتخانه مجوز جذب نیروی انسانی گرفتیم و فراخوان جذب نیز اعلام کرده‌ایم.

اسلامی گفت: در این فراخوان ۸۵ درصد سهمیه استخدام به استان‌ها داده شده است.

علی‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: با وعده‌ای وزارت ارشاد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان داده است خوشبختانه این اداره کل از درجه اداره ارشاد از سه به دو ارتقاء یافت.

بازدید از تالار مرکزی سنندج، دیدار با استاندار کردستان و بازدید از مدرسه هنرستان‌های زیبا استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر به کردستان بود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار