معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت تشکیل کمیته اندیشه‌ورز و اتاق فکر در حوزه ساماندهی امورسالمندان در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ 22 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان صبح امروز در شورای ساماندهی امور سالمندان استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی ما از شورای ساماندهی امور سالمندان استان از جلسه قبل تا امروز در اجرای مصوبات کمتر از ۱۰ درصد است.

وی عنوان کرد: این ۱۰ درصد هم حاصل مکاتباتی است که از سوی بهزیستی صورت گرفته و چنان عملکردی از دستگاه‌های دیگر در استان در زمینه اجرای مصوبات دیده نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: کنش و واکنشی که دستگاه‌های اجرایی استان در مورد ساماندهی امور سالمندان باید داشته باشند از کیفیت حضور آن‌ها در همین جلسه مشخص است قبل از ورود به جلسه اعضا مطالعه‌ای ندارند و خالی ذهن هستند این رویه تنها اتلاف وقت است.

وی حضور روسای دستگاه‌ها را در شورای ساماندهی امور سالمندان ضروری دانست و افزود: در صورتی که به دلیل موجه روسای دستگاه نمی‌توانند در این جلسات حضور داشته باشند باید یک نماینده تام‌الاختیار و صاحب دانش و مشرف بر مصوبات در جلسه حضور پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: اگر دستگاهی با مصوباتی که ارائه می‌شود موافق نیست و یا نمی‌تواند اجرا کند به دبیرخانه دلایل را اعلام کند چرا که سخنرانی کردن در مورد ضرورت توجه به سالمندان اگر همراه با عمل نباشد سودی ندارد.

وی افزود: انجام کار‌های فرهنگی در حوزه نگهداری سالمندان در محیط خانواده از نیاز‌های ضروری است که باید در این خصوص تولید محتوا‌های تاثیرگذار انجام شود.

وی مسوولیت و تکلیف شهرداری‌ها در حوزه ساماندهی امور سالمندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: انجام تبلیغات محیطی در حوزه ضرورت توجه به سالمندان و دوران سالمندی از نکاتی است که باید در محیط شهری مد نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر تشکیل کمیته اندیشه‌ورز و اتاق فکر در حوزه ساماندهی امورسالمندان را ضروری خواند و عنوان کرد: از متولیان بهزیستی کردستان انتظاری وجود دارد که در راستای تشکیل و عملیاتی کردن این اتاق فکر تمام توان خود را بکار گیرند و دستگاه‌های عضو را پای کار بیاورند.

رمضانی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های عضو این شورا مسئولیت حقوقی دارند و باید در این رابطه پاسخگو باشند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار