تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دادگستری اصفهان به امضا رسید.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 29 January 2024

رییس کل دادگستری استان اصفهان در نشست هماهنگی اجرای این توافقنامه گفت: دادگستری استان، پیش از انعقاد این تفاهم نامه با راه‌اندازی دفاتر ارائه خدمات حقوقی و قضایی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تمام حوزه‌های قضایی، در مسیر تکریم آنان گام‌های موثری برداشته است.
حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری افزود: حمایت حقوقی و قضایی و گسترش نظام معاضدت حقوقی و قضایی از جامعه تحت پوشش بنیاد، همکاری به منظور استفاده مناسب از ظرفیت‌های قانونی برای آزادی زندانیان ایثارگر جرایم غیرعمد مالی و غیرمالی از جمله مفاد این تفاهم نامه حقوقی است.
وی گفت: همچنین اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌های حوزه ایثارگری به محاکم قضایی با ارائه مشاوره صحیح و اصولی، استفاده از وکلای توانمند مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه و اولویت بخشی به فصل خصومت در دعاوی و استفاده از روش‌های جایگزین شامل داوری و میانجیگری در دعاوی و حل اختلاف از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: همچنین مشارکت برای حمایت بیشتر از فعالیت دادگاه شاهد و دیگر شعب تخصصی مراجع قضایی و تسهیل خدمت رسانی به قضات و کارکنان ایثارگر شاغل و بازنشسته قوه قضائیه با رعایت موازین قانونی از دیگر موارد تاکید شده در این تفاهم نامه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار