معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۵۷۴ نفر در استان برای دریافت خدمات طرح مراقب سلامت دعوت شده‌اد که 4هزار و ۳۸۸ نفر از این افراد به پزشک ارجاع داده شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 31 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اجتماعی استان از ارجاع بیش از ۴ هزار نفر به پزشک در قالب طرح مراقب در استان خبر داد و اظهار کرد: برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری با مشارکت و همکاری اداره کل بیمه سلامت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اجرا و ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در قالب این طرح هر فردی باید پزشک خاص خودش را داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این طرح ابتدا در سال ۸۴ در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ خانوار جمعیت کشور شروع و سپس با مناطق شهری تسری و ادغام شد، گفت: طرح مزکور در ادامه با عنوان سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر‌ها استمرار پیدا کرد.

به گفته بیدارپور، این طرح در سه فاز در شهر‌های مختلف آغاز و برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت، اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر‌ها در فاز اول در شهرستان دیواندره، فاز دوم بیجار و کامیاران و فاز سوم دیگر شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: وزارت بهداشت در اجرای این طرح در کردستان به عنوان استان پایلوت موفق عمل کرده است.

بیدارپور با بیان اینکه طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع از اول مهرماه شروع شده و تاکنون ۳۴ هزار و ۵۷۴ نفر در استان برای دریافت خدمات طرح مراقب سلامت دعوت شدند، عنوان کرد: ۴ هزار و ۳۸۸ نفر از این افراد به پزشک ارجاع داده شدند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار