استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : فاز اول ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری برای آبیاری چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ 06 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا در همایش هادیان سیاسی سپاه و بسیج استان  اظهار داشت : امروز تحول بسیار خوبی در حوزه‌ راه‌های استان صورت گرفته به طوری که در اربعین سال جاری، با وجود خیل عظیم زوار، ترافیک و توقفی در سطح جاده‌های استان وجود نداشت.

وی افزود : ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان است که در صورت افتتاح، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.

بهرام نیا ادامه داد : از مجموع اعتبارات اختصاص یافته حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای سامانه‌ گرمسیری، ۲۹ هزار میلیارد ریال در این دولت هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد  : در حوزه‌ زیرساخت‌های استان، ۶۴ هزار میلیارد ریال هزینه شد که ۵۰ هزار میلیارد ریال فقط در حوزه‌ راه‌های استان بوده است

استاندار ایلام ادامه داد : هم‌اکنون از سومار تا سد "کنجان‌چم"، آب در لوله‌های این سامانه جریان دارد و از سد کنجان‌چم تا دهلران هم از ۱۵۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری، ۹۰ کیلومتر انجام شده است.

بهرام نیا  گفت : یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول هفت کیلومتر است که فقط در این دولت ۱۰هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت : در ایام‌الله دهه‌ فجر ۳۲۶ طرح و پروژه‌ عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۷ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲هزار و ۸۵۷ نفر به‌صورت(مستقیم و غیرمستقیم) در استان ایلام کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود.

استاندار ایلام تاکید کرد :  پتروشیمی ارغوان‌گستر در مرحله‌ بهره‌برداری قرار دارد و عملیات اجرایی پارک پلی‌پروپیلن در مهران نیز به زودی آغاز و حدود ۹۲ کارخانه در آن راه‌اندازی و برای بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد : امروز ایران اسلامی دهمین کشور دنیا از نظر هوا و فضا است، کشور ما قبل از انقلاب، مامن و اردوگاه ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی بود که کاپیتولاسیون را مطرح می‌کردند و مردم هیچ حقی در تعیین سرنوشت خود نداشتند.

بهرام نیا بیان کرد : اکنون جنگ ترکیبی و ادراکی حربه‌ جدید جبهه‌ استکبار برای مقابله با نظام اسلامی است که راه مقابله با این حربه، تبیین دستاوردها و جهاد تبیین است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار