مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اعمال بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال پاداش همکاری در صورت‌حساب مشترکان بخش صنایع در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 24 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، هیوا لهونیان امروز (پنجم اسفند ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تامین برق مشترکان در دوره اوج بار شبکه همواره به‌عنوان اولویت وزارت نیرو مورد تاکید بوده و از طرفی سیاست‌های تشویقی برای جلب رویکرد همگانی به صرفه‌جویی در مصرف برق با کسب مجوز‌های قانونی و موافقت هیأت دولت در دو سال اخیر به مرحله اجرا گذاشته شد که سال گذشته کاهش سه درصدی سرانه مصرف برق را درپی داشت.

وی ادامه داد: تابستان امسال با هدف فراهم شدن زمینه مدیریت مصرف برق و رفع مشکلات ناشی از قطع برق واحد‌های صنعتی، با طراحی و ابلاغ برنامه‌های پاسخگویی بار که طبق مفاد آن، واحد‌های صنعتی مشمول در دوره زمانی (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) با انجام چند اقدام مدیریتی از جمله برنامه ذخیره عملیاتی، برنامه کاهش و قطع بار صنایع، جابه‌جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روز‌های میانی هفته، کاهش ۲۴ ساعته بار تعیین ساعت کار برنامه‌ریزی‌شده می‌توانند از مکانیزم‌های تشویقی وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

لهونیان با بیان اینکه در مجموع ۳۱۹۰ مشترک بخش صنعتی در استان فعالیت دارند، گفت: در راستای مدیریت مصرف بهینه، با مشترکان بخش صنعتی ۱۵۲۳ تفاهم‌نامه بسته شد و از این تعداد ۹۳۱ مشترک همکاری و مشمول دریافت پاداش دوره همکاری به میزان ۱۳ میلیارد ریال شدند که با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف بار در واحد‌های صنعتی نزدیک به ۵/۱۶ مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به طرح‌های تشویقی این مشترکان، اظهار کرد: با اجرای این طرح تمام واحد‌های صنعتی طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور یک شیفت کاری در یک روز از هفته را جابه‌جا می‌کنند و از پاداش بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح مجموعه مشترکان صنعتی داخل شهرک‌های صنعتی به‌صورت یک روز درهفته برای تغییر شیفت کاری خود از ساعت ۱۱ تا ۲۳ به ساعت دیگری منتقل کنند یا به‌طور کامل مدیریت بار داشته باشند، گفت: برای مشترکان صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی نیز این طرح قابل اجراست و مشترکان با هر قدرتی می‌توانند در این طرح مشارکت و از مشوق‌های وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

لهونیان بیان کرد: بیشترین سهم پاداش مربوط به مشترکان صنعتی در شهرستان دهگلان و کمترین آن مربوط به مشترکان بخش صنعتی شهرستان دیواندره است.

به گفته او، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در طول یک سال اخیر در تابستان امسال نزدیک به ۳۸ میلیارد ریال پاداش همکاری در صورت حساب مشترکان بخش‌های کشاورزی، تجاری، جایگاه‌های CNG و دستگاه‌های دارای مولد خود تامین و همچنین بالغ بر ۲۰۲ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال پاداش همکاری به مشترکان بخش خانگی در طرح‌های مدیریت مصرف در سطح استان پرداخت شده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار