رییس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: حوزه مشارکت دغدغه اصلی مسئولان کشور تقویت گزینه مشارکت در انتخابات است و هرچه قدر بتوان مشارکت سیاسی مردم به ویژه در استان کردستان را تقویت کرد، برنده شده و توسعه استان نیز رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 27 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، مهدی رمضانی امروز سه شنبه ۸ اسفند در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت در انتخابات از سال گذشته سرلوحه امور انتخابات در استان قرار گرفته و در راستای برگزاری انتخابات سالم و امن وظیفه تام در اختیار داریم و تمهیدات جدی و مهمی برای تحقق این امر در نظر گرفته شده است؛ مشکلات و ایرادات کم در انتخابات هم نباید به معنی تخلف و تقلب محسوب شود.

وی افزود: در حوزه مشارکت دغدغه اصلی مسئولان کشور تقویت گزینه مشارکت در انتخابات است و هرچه قدر بتوان مشارکت سیاسی مردم به ویژه در استان کردستان را تقویت کرد، برنده شده و توسعه استان نیز رقم خواهد خورد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان بیان کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات افزایش چانه زنی مسئولان را برای پیگیری مطالبات رقم می‌زند، بر همین اساس از رسانه‌های استان انتظار می‌رود که اهمیت مشارکت حداکثری را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: در بخش مجلس شورای اسلامی، ۱۳۳ کاندیدا در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۲۹ نفر در بیجار، ۱۱ نفر در سقز، مریوان و سروآباد ۲۱ نفر، سنندج، دیواندره و کامیاران ۴۸ نفر، قروه و دهگلان ۲۴ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات در استان کردستان به ازای هر کرسی ۲۲ نفر به رقابت می‌پردازند که این امر نسبت به دوره‌های گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رمضانی اعلام کرد که در حوزه مجلس خبرگان رهبری نیز، ۴ کاندیدا برای دو کرسی در استان کردستان به رقابت می‌پردازند. همچنین ۱۲۹۶ شعبه اخذ رای در سطح استان عهده دار برگزاری انتخابات در کردستان هستند.

وی از تمهیدات ویژه برای برگزاری انتخابات در روز جمعه خبر داد و افزود: همه تمهیدات اندیشیده شده در راستای تلاش برای حضور حداکثری مردم کردستان در انتخابات است.

رمضانی، حضور و مشارکت حداکثری برای توسعه کردستان را امری ضروری ذکر و عنوان کرد: استان کردستان ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی دارد و باید نسبت به بسیاری از استان‌های مرکزی کشور توسعه یابد و چهره تبعیض از این استان زدوده شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همچون همیشه برای ضربه زدن به انقلاب و مردم دندان تیز کرده اند، لذا می‌طلبد که مردم همیشه در صحنه کردستان همچون همیشه با حضور خود دشمن را ناامید کنند.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان تاکید کرد: دولت از هیچ کاندیدایی در استان حمایت نمی‌کند و این امر را غیر شرعی می‌داند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار