رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز استان کردستان گفت: مهم‌ترین نقش زنان در عرصه انتخابات از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نقش مادری است چراکه با تشویق و ترغیب همسران، فرزندان و اجتماع خود می‌توانند زمینه مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح را در جامعه به بهترین شیوه ایفا کنند.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 27 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، شمسی کاظمی اظهار کرد: نیمی از پیکره جمعیتی را زنان تشکیل می‌دهند و در پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و در تمام مراحل رشد و شکوفایی جامعه نقش‌آفرین بوده‌اند.

وی افزود: به اعتقاد برخی از مورخان، تا قبل از انقلاب، تعداد محدودی از زنان می‌توانستند در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند که این تعداد هم زنان متنفذان، فرماندهان و امرای ارتش و حکما بودند که خطوط فکری آن‌ها همسو با نظام حاکم در جامعه بود.

رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز استان کردستان، یکی از شاهکار‌های انقلاب اسلامی را تدوین نقش زنان در قانون اساسی ذکر و بیان کرد: واضح‌ترین و صریح‌ترین موضع‌گیری نسبت به بانوان در انقلاب اسلامی، تدوین نقش زنان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و مشارکت آنان در اجتماع و قانون اساسی است و در این قانون از جایگاه، شأن، مقام، منزلت و تکریم زنان هم در خانواده و هم در اجتماع حمایت شده است.

عدم آشنایی بانوان نسبت به حقوق قانونی خود

کاظمی در ادامه گفت: از نگاه امامین انقلاب برای حضور اجتماعی زنان که در قانون اساسی نیز تدوین شد، چه در لفظ و چه در معنا به لحاظ جنسیتی محدودیتی وجود نداشته است و ما می‌توانیم این امر را در رشد تحصیلی بانوان و کاهش نرخ بی‌سوادی، شرایط اقتصادی، صحنه‌های اجتماعی و سیاسی، رشد آموزش، رشد بهداشت و ... به طور عینی مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کنونی زنان جامعه ما این است که بانوان را نسبت به حقوق قانونی خود آگاه نمی‌کنند، افزود: این امر باعث شده که فقط در برخی رخداد‌ها و بزنگاه‌های تاریخی، به یاد زنان بیفتند که در این بخش مطالبه بانوان این است که راهکار‌های قانونی برای زنان بیشتر در جامعه اجرا شود چراکه به گفته امام راحل، زنان در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انجام وظیفه کرده‌اند و این را یک تکلیف و وظیفه برای زنان مطرح کرده‌اند.

رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز استان کردستان با بیان اینکه زنان از دوران انقلاب اسلامی تاکنون نقش بسیار پررنگی را در جامعه داشته‌اند، ادامه داد: امیدواریم بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چراغ راه و راهنمای همه مسئولان، خانواده‌ها و دانشگاه‌ها قرار بگیرد چراکه بیانیه گام دوم انقلاب برای همگان قابل فهم بوده و می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل جامعه باشد.

بانوان مؤلفه پیشران جامعه در تمام عرصه‌ها هستند

کاظمی اظهار کرد: در چند بخش بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به نقش جوانان و زنان اشاره داشته‌اند و این همان نقش بانوان به عنوان مؤلفه پیشران جامعه را نشان می‌دهد چراکه با تشویق و ترغیب مردان و فرزندان خود در دوران دفاع مقدس به دفاع از مرز‌ها تاکنون نقش مهمی در عرصه اقتدار انقلاب اسلامی داشته‌اند و دشمن این نکته را امروز متوجه شده و بانوان را مورد هجمه خود قرار داده است.

وی افزود: مهم‌ترین نقش زنان در عرصه انتخابات از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نقش مادری است چراکه با تشویق و ترغیب همسران، فرزندان و اجتماع خود می‌توانند زمینه مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح را در جامعه به بهترین شیوه ایفا کنند.

رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز استان کردستان، یادآور شد: بانوان استان کردستان در دفاع از مرز‌های ملی و فرهنگی خود، انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا در انتخابات پیش‌رو حضور پرشور و پررنگی خواهند داشت و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب رقم خواهند زد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار