نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در سنندج با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و نماینده، ولی فقیه در کردستان و جمعی دیگر از مسؤولان، ماموستا‌ها و فعالان قرآنی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 04 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، علی‌اصغر دریایی امروز (دوشنبه، ۱۴ اسفند ماه) در این نشست ظهار کرد: از ۱۲ اسفند ماه شاهد حضور ۲۸۰ نفر شرکت‌کننده در مسابقات ملی مدهامتان در سنندج بودیم که در رشته‌های مختلف رقابت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۲۵ نفر داور بین‌المللی و کشوری در این عرصه کار داوری را برعهده دارند، گفت: از ۳۵۰۰ کانون فرهنگی مساجد کشور شرکت‌کنندگانی برای حضور در بخش کشوری مدهامتان رقابت کردند و از ۱۸ هزار نفر شرکت‌کننده استان‌ها ۲۸۰ نفر به بخش ملی راه یافتند. اکنون رقابت این رویداد ملی در سنندج در حال برگزاری است.

او افزود: شب گذشته سی‌هزارمین کرسی تلاوت در سنندج با حضور مردم این شهر و شرکت‌کنندگان مسابقات مدهامتان برگزار و یادبودی از این کرسی رونمایی شد.

کانون‌های مساجد زمینه پویایی در حوزه قرآن را فراهم کرد

ماموستا احسن میرزایی، از روحانیون اهل سنت کردستان و مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) سنندج نیز در این نشست، اظهار کرد: کانون‌های مساجد به‌تازگی در کردستان و کشور به‌ویژه در حوزه قرآنی پویا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قضیه حفظ قرآنی یکی از دستورات موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه باشد، ادامه داد: ستاد کانون‌های مساجد در کشور و استان به این موضوع ورود خوبی داشته‌اند، اما باید سایر متولیان نیز همراهی کنند تا دستور معظم‌له در استان به نتیجه برسد.

مسابقات ملی مدهامتان از ۱۲ اسفند ماه در سنندج کار خود را آغاز کرد و اکنون با رقابت ۲۸۰ شرکت‌کننده در رشته‌های مختلف و با حضور ۲۵ داور بین‌المللی کشور در حال اجراست. نشست شورای راهبردی اهل سنت کانون‌های مساجد کشور در سنندج یکی از دستاورد‌های این مسابقات قرآنی در استان است که در دفتر نماینده، ولی فقیه تشکیل شده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار