رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محل تولید فکر و اندیشه است و دانشگاهیان با تحصیل در دانشگاه و عالم شدن سکانداری جامعه را در دست می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ 04 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، اکبر اسدی امروز دوشنبه (۱۵ اسفندماه) در دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، ضمن تقدیر از استقبال دانشگاه و دانشجویان استان کردستان از مناظرات دانشجویی اظهار کرد: این مسابقات به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با هدف تقویت خودباوری در دانشجویان برگزار شده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محل تولید فکر و اندیشه است و دانشگاهیان با تحصیل در دانشگاه و عالم شدن سکانداری جامعه را در دست می‌گیرند.

رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان، ورزیدگی فکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: دانشگاه محل تکرار و خطا برای دانشجویان است؛ بر همین اساس باید قوه عاقله در دانشگاه پرورش داده شود تا جامعه به درستی هدایت شود.

وی، مناظرات دانشجویی را از مهمترین فعالیت‌های دانشگاه برای تقویت قوه عاقله دانشجویان ذکر و بیان کرد: مناظرات صبر و حوصله را در دانشجویان تقویت کرده و احترام متقابل را برای بیان نظرات خود به آن‌ها یاد می‌دهد.

به گفته اسدی، برپایی چنین جلساتی تمرینی برای تقویت مناظره و برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها با هدف قراردادن جامعه در مسیر رشد و توسعه است.

مناظره فضای عالمانه گفتگو را فراهم می‌کند

مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: مسابقات مناظره دانشجویان ایران، یکی از طرح‏‌های موفق فرهنگی است که موجب تقویت فرهنگ گفتگو، ترویج آزاداندیشی و گفت‌وگوی علمی اخلاق‌مدار در جامعه، به‌ویژه در دانشگاه‏‌ها و بین دانشجویان می‌‏شود.

وی بیان کرد: گفتگو به شکل مناظره فضایی را فراهم می‌آورد تا هر دانشجو با توجه به استعداد، توانمندی، علائق و دغدغه‌ها، مسائل خود را به‌صورت عالمانه و در چهارچوبی مناسب طرح کند و پاسخ طرف مقابل را بشنود.

ورمزیار با اشاره به اینکه براین اساس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تاکنون اقدام به برگزاری ۱۲ دوره مناظرات دانشجویی در سطح دانشگاه‌های کشور کرده است، ادامه داد: یکی از برکات مهم مسابقات مناظرات برای دانشجویان، امکان‌دهی به آنان برای مطالبه‌گری در چهارچوب مناظره و در روش خاص خود است که اتفاقاً اثربخشی و کارایی بهتری به همراه خواهد داشت.

یادآور می‌شود؛ مرحله استانی دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار