مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار نارنجی برای سامانه ناپایداری که طی روزهای آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد پیک بارش را در روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 18 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اینسا، علی محمد زورآوند از ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان از ظهر فردا (دوشنبه، ۲۸ اسفند) خبر داد و افزود: فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه در کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

وی پیک بارش این سامانه را مربوط به روز سه‌شنبه دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه بارش ناشی از این سامانه تقریبا تمام گستره استان را در بر می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد بارش‌ها در جنوب شرق استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بارش‌های حاصل از این سامانه را برای استان خوب و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: چون این بارش‌ها در بازه زمانی کوتاهی رخ می‌دهد، احتمال بروز رواناب، آبگرفتگی و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها وجود دارد.

زورآوند اظهار کرد: همچنین احتمال وزش باد نسبتا شدید، رگبار تگرگ و رعد و برق نیز وجود دارد.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی و لزوم آمادگی دستگاه‌ها نیز یاد کرد و افزود: اگرچه برخی استان‌های دیگر برای فعالیت این سامانه هشدار قرمز صادر کردند، اما به نظر می‌رسد برای کرمانشاه هشدار سطح نارنجی مناسب باشد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، با عبور این موج ناپایدار، دیگر بارشی تا آخر هفته برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود، اما از بعدازظهر جمعه(سوم فروردین) سامانه ناپایدار دیگری جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که جزئیات آن طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار