استاندار کردستان گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی متخصص و کارآمد با توجه به نیاز بازار کار، بسترساز تحقق شعار سال است.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸ 02 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز سه‌شنبه (چهاردهم فروردین) در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، با تأکید بر ضرورت گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در استان اظهار کرد: یکی از ارکان تحقق منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، تربیت نیروی متخصص و کارآمد است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال توسعه آموزش‌های مهارتی به‌ویژه ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازار کار نقش مهم و تأثیرگذاری خواهد داشت.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به عنوان یک مجموعه پویا و با رویکرد‌های توسعه‌ای دولت سیزدهم به‌خوبی توانسته است در جهت انجام مأموریت‌های خود در استان عمل کند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: یکی از راهکار‌های اصلی در کاهش بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال همین آموزش‌های مهارتی است که باید با تعاملات بین دستگاهی شاهد توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح استان باشیم.

وی تاکید کرد: در راستای منویات معظم‌له، کمیته تحقق شعار سال در استان تشکیل می‌شود که یکی از ارکان و اعضای این کمیته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان است.

سیدعلی علوی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته، گفت: با حمایت‌های دولت سیزدهم شاهد توسعه چشمگیر در ارائه آموزش‌های مهارتی در استان کردستان هستیم و امیدواریم این روند سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

وی از برنامه‌ریزی این اداره برای هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی در سال جاری خبر داد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با نیازسنجی‌های انجام شده در هر شهرستان و شناسایی امکانات و ظرفیت‌های منطقه‌ای تلاش دارد تا سال جاری علاوه بر ارائه آموزش‌های مهارتی هدفمند و متناسب با نیاز بازار کار، زمینه‌ساز کمک به تحقق شعار سال شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار