کد خبر: ۱۲۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 08 November 2015

« سردار بوکان » در خانه مغلوب « شهرداری کامیاران » شد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی :تیم فوتبال « سردار بوکان » در یک بازی معوقه و در ادامه مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور مقابل تیم « شهرداری کامیاران » با نتیجه ۱ بر ۰ ( صفر ) تن به شکست داد.

تیم فوتبال سردار بوکان بعدازظهر امروز ۱۶ آبان میزبان تیم « شهرداری کامیاران » در استادیوم ورزشی وحدت شهرستان بوکان شد.

سیروان قربانی بازیکن شماره ۳ تیم شهرداری کامیاران در دقیقه ۹۲ گل پیروزی این تیم را به ثمر رساند.تیم سردار بوکان تاکنون با دو تساوی و یک باخت از بازی های خانگی و یک برد و یک شکست از مسابقات خارج از خانه با ۵ امتیاز در رده هشتم این بازی ها قرار دارد.

از بازیکنان سردار بوکان می توان به محمد مولایی ، علی استواری ، حامد نورالهی ، جلیل قپانوری ،فرزاد زارعی ، احمد پاسی ، رضا شریف زاده ، امیر جمالی، رافع سیدی، ناصر برنا ، صیاد حسین زاده نام برد.

بازیکنان شهرداری کامیاران را نیز می توان به مهدی صادقی ، یاسر فیضی ، زمین احسانبخشی، احمد محمدیان پور ، سیروان قربانی، مهران خالدیان، علی محمدی ، آرمین صبحانی ، مسلم فریدی ، وریا قوربانی نیا ، یزدان کاکه وندی نام برد.

روز پنج شنبه این هفته در ادامه بازیهای خود در این لیگ ، سردار بوکان در تهران به مصاف « بادران تهران » خواهد رفت.تیم سردار بوکان در ادامه این رقابت ها و در هفته هفتم این رقابت ها مهمان تیم بادران تهران خواهد بود.تیم سردار بوکان در گروه B لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور با تیم های شهرداری تبریز، بادران تهران، پارس جنوبی جم، شهرداری ماهشهر، تربیت نوین یزد، کیمیا فرایند تهران، شهرداری کامیاران، ماهان شوشتر و کارگر بندر گز هم گروه است.

برداشت 14 هزار تن ذرت علوفه ای و دانه ای در مهاباد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی :محمد دمکریمدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت : کشاورزان مهابادی امسال 100 هکتار را به کشت ذرت علوفه ای و 870 هکتار را نیز به کشت ذرت دانه ای اختصاص دادند که بالغ بر 14 هزار تن محصول از این میزان اراضی برداشت شد.وی اظهار کرد: از این میزان شش هزار تن به صورت ذرت علوفه ای و هشت هزار تن نیز به صورت ذرت دانه ای از مزارع این شهرستان برداشت شده است.کریمی همچنین گفت: میزان اراضی زیر کشت این محصول در سال جاری در مقایسه با پارسال بیش از 600 هکتار کاهش یافته که مهمترین علت آن نیز نیاز فراوان این محصول به آب است.وی میانگین برداشت ذرت دانه ای را 8.5 تن در هکتار و ذرت علوفه ای را 60 تن در هکتار اعلام کرد.وی اظهار کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته در تولید ذرت علوفه ای پنج تن در هکتار افزایش یافته است.مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: سال گذشته نیز بیش از یک هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت ذرت علوفه ای و دانه ای اختصاص یافته بود که در مجموع بیش از 20 هزار تن محصول برداشت شد.دمکری بیان کرد: ذرت علوفه ای و دانه ای یکی از محصولات مهم برای افزایش تولیدات زراعی در این شهرستان بوده که در بخش دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.وی اضافه کرد: این محصول در شهرستان مهاباد تنها به صورت آبی کشت می شود و وجود کارخانجات خوراک دام و طیور در این منطقه و سودآوری خوب از جمله عوامل انگیزه بیشتر کشاورزان برای کشت آن است.دمکری گفت: تولید ذرت این مهاباد علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به دیگر شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود.

در جلسه کارگروه فرهنگی ، هنری شهرستان میاندوآب چه گذشت ؟

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی :اسد پور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب در جلسه کارگروه فرهنگی ، هنری این شهرستان گفت: برای بهتر عملی کردن اهداف کار گروه و اجرای دقیق مصوبات آن باید کمیته های فرعی کارگروه با اهداف و شاخص های خاص خود تشکیل شوند و ضمن برگزاری جلسات ،نسبت به شناسایی مشکلات اجتماعی و آسیب های مخرب و تهدید کننده راهکارهای خود را درجلسات کارگروه ارائه نمایند.

وی هدف از ایجاد این کمیته ها را ریشه یابی ناهنجاری های اخلاقی و آسیب های اجتماعی جامعه از جمله بیکاری ،بد حجابی ،تورم ،فقر ،شایعه پراکنی ،بد اخلاقی سیاسی،برخورد های خشن اجتماعی ،ایجاد یاس و ناامیدی،اعتیاد،طلاق،ماهواره ،مواد مخدر ،مشروبات الکلی و.. عنوان کرد و گفت: باید در جلسات این کمیته ها مورد بررسی قرار گیرند و برای مقابله با آنها راهکارهای مناسبی ارائه گردد.

در ادامه اعضای جلسه ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته، نقطه نظرات خود را اعلام و مواردی را برای اجرا مصوب کردند.

گفتنی است تشکیل پنج کمیته فرعی با عناوین :

- کمیته سلامت و امنیت، با دبیری دادگستری

- کمیته جمعیت و خانواده، با دبیری امور بانوان فرمانداری

- کمیته آموزشی و فرهنگی، با دبیری دانشگاه سماء

- کمیته نشاط اجتماعی، با دبیری شهرداری

- کمیته ساماندهی امور جوانان، با دبیری آموزش و پرورش

از جمله مصوبات مهم این جلسه بود که قرار است این کمیته های فرعی طبق وظایف قانونی خود نسبت به تشکیل جلسه و انجام امورات محوله اقدام و نتیجه آن را به کارگروه ارائه نمایند.

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی تکاب تشکیل شد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی :محمدرضا نجفی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی تکاب که صبح امروز در محل سالن جلسان فرماندار تشکیل شد ، بر اجرای دقیق برنامه شتاب بخشی سوادآموزی استان تاکید نمود.

وی ادامه داد که پیامبر اسلام را می توان به عنوان اولین موسس سوادآموزی از صدر اسلام تاکنون معرفی کرد ، چرا که در جریان جنگ های زمان پیامبر هر یک از اسرا که می توانست ۱۰ نفر از مسلمین را با سواد نماید آزاد می شد و این از توجه ویژه اسلام به مسئله مهم سوادآموزی نشات می گیرد.

نجفی ضمن اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ گفت : تشکیل نهاد مقدس نهضت سوادآموزی ۱۱ ماه پس از انقلاب شکوهمند اسلامینشان ازجایگاه ویژه سوادآموزی در ایران اسلامیدارد و اساس انقلاب اسلامی ایران نیز بر مبنای معرفت و داناییقرار دارد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت سوادآموزی ، فرد بیسواد را در جامعه یک انسان آسیب پذیر و برای خود آسیب رسان دانست که در صورت قرار گرفتن در جریان کمترین ناملایمات دچار اشتباه می شود و به خود و دیگران می تواند آسیب می رساند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان نمود که با توجه به برنامه شتاب بخشی سوادآموزی استان ۱۶ دستگاه دولتی موظفند با همکاری نزدیک و زیر نظر استانداری ضمن عمل به تعهدات برنامه شتاب بخشی استان در سال ۱۳۹۴ به تحت پوشش بردن ۲۰ هزار نفر بیسواد اقدام نمایند.

ایرج ثقفی فرماندار تکاب نیز بر تعامل ادارات شهرستان و جدیت مجموعه فرمانداری برای بهره مندی از تمامی ظرفیت های شهرستان برای تحت پوشش بردن افراد بیسواد تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد با شناسایی نقاط قوت و ضعف حوزه سوادآموزی و توجه ویژه به مبادی بیسوادی ضمن انسداد تمامی مبادی بسیوادی و جذب افراد بیسواد گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال در کوتاه ترین مدت شاهد رشد جمعیت افراد باسواد در شهرستان باشیم.

گفتنی است در ابتدای جلسه یحیی علی پناه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تکاب ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تکاب بر اهتمام ویژه مدیریت در شناسایی و جذب افراد بیسواد تاکید نمود که در ادامه وحید مقصودی رئیس اداره سوادآموزی برابر آمارهای موجود به تشریح وضعیت آموزش دهندگان و افراد بیسواد شهرستان پرداخت و از جذب بیش از ۲۰۰ نفر از سهمیه ۴۵۰ نفری ابلاغی سال ۱۳۹۴ تاکنون خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار