کد خبر: ۱۴۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 06 December 2015

عثمان احمدی که روز شنبه مورخ ۹۴/۰۹/۱۴ در محل اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه که با حضور جناب آقای دکتر میرزاده رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد خبر از تصویب طرح تدریس زبان کردی در دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد داد .

طرح این موضوع از زبان « عثمان احمدی » درحضور سایر نمایندگان شهرهای مختلف حاضر در جلسه با حمایت همه نمایندگان همراه بود که وی در بخشی از سخنان خود گفت : « تحقق اصل ۱۵ قانون اساسی یک وظیفه شرعی و کاملا قانونی است زیرا که یکی از وظایف مهم نمایندگان در خانه ملت باید نظارت بر اجرای صحیح قانون اساسی کشور باشد » .

وی افزود : جای سوال دارد که چرا تا به حال مسئولان در اجرای اصل پانزدهم قانون اساسی کم توجهی کرده اند .

ایران اسلامی عزیز متشکل از اقوام مختلف با زبانهای متنوع می باشد که همگی در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سهیم بوده و تلاش می کنند . در همین راستا تدریس زبان آذری را برای برادران آذری زبان استان هم یک امر مهم و ضروری می دانم .

دانشگاه ازاد اسلامی مهاباد با توجه به قدمت و سطح علمی بالای آن و همچنین محوریت داشتن این دانشگاه در جنوب استان،به عنوان دومین دانشگاه در ایران پس از دانشگاه کردستان سنندج از ترم بهمن دروس زبان و ادبیات کردی را به دانشجویان عزیز ارائه خواهد کرد .

احمدی در ادامه خاطر نشان کرد : تصویب ۴ رشته ی دیگر در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد که با مشورت اساتید علمی این دانشگاه صورت پذیرفت یکی دیگر از اقدامات مهم و بزرگ بوده که مبارک دانشجویان ، اساتید و همه مردم شریف این شهر باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار