مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه از بهبود وضعیت جنگل‌های زاگرس در پی بارندگیهای خوب پاییزه خبر داد و گفت: این بارندگی‌ها حال جنگل‌های زاگرس را بهتر کرده است.
کد خبر: ۱۴۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 15 December 2015
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه از بهبود وضعیت جنگل‌های زاگرس در پی بارندگیهای خوب پاییزه خبر داد و گفت: این بارندگی‌ها حال جنگل‌های زاگرس را بهتر کرده است.

مراد شیخ‌ویسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، به بیان تاثیرات بارندگیهای پاییزه امسال بر وضعیت جنگل‌های زاگرس پرداخت و گفت: بارندگیهای خوب پاییزه توانسته نقش مهمی در احیای جنگل‌ها و منابع طبیعی استان ایفا کند.

شیخ‌ویسی بارندگیهای پاییزه سطح استان را در پر آب شدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها موثر ارزیابی کرد و گفت: بارندگیهای خوب پاییزه توانستند نقش مهمی را در بالا آمدن سطح آب سفره‌های آب زیر زمینی ایفا کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه افزود: بارندگیهای پاییزه خصوصا ریزش نزولات جوی به شکل برف می‌تواند نقش مهمی در احیای عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان داشته باشد.

وی گفت: بارش برف به دلیل داشتن روان‌آب کمتر، کمتر باعث تخریب خاک خصوصا در عرصه‌های جنگلی می‌شود و از این حیث می‌تواند نقش مهمی در احیای جنگل‌ها داشته باشد.

شیخ‌ویسی خشکسالی‌های اخیر و کاهش منابع آبی را در تشدید پدیده خشکیدگی جنگل‌های بلوط اثر گذار دانست و گفت: به دلیل کمبود منابع آبی و پایین رفتن سفره‌های آب زیر زمینی، در روند تغذیه رسانی به قسمت‌های بالایی گونه‌های جنگلی اختلال ایجاد شده بود که به نظر می‌رسد بارندگیهای خوب پاییزه امسال و تاثیر آن در پر آب شدن منابع آبی و بالا آمدن سطح آب سفره‌های زیرزمینی می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت جنگل‌های زاگرس داشته باشد.  

وی در ادامه با بیان اینکه بارندگیهای پاییزه تاثیر بسزایی در احیای درختان و پوشش جنگلی و مرتعی استان داشت، گفت: تداوم بارندگیها در فصل زمستان خواهد توانست نقش مهمی در بهتر شدن حال و روز جنگل‍های زاگرس داشته باشد.

شیخ‌ویسی افزود: ریزش نزولات جوی می‌تواند در تداوم درختکاری و جنگل‌کاری مصنوعی اثرات مثبتی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار