مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امروز در گرامیداشت 29 دی روز هوای پاک مراکز معاینه فنی خودرو با تخفیف 50 درصد به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 19 January 2016

سید رضا موسوی امروز در گرامیداشت روز 29 دی روز هوای پاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما با مراکز معاینه فنی خودرو در اردبیل و سایر شهرها برای ارائه تخفیف 50 درصدی در ارائه خدمات متنوع‌شان به توافق رسیدیم تا صاحبان خودروها با مراجعه به این مراکز بتوانند گواهی صلاحیت فنی خودروشان را دریافت کنند.

وی این امر را یکی از راهکارهای پیشگیرانه در افزایش آلودگی هوا از طریق ترددهای خوردهای فرسوده و دارای اشکالات فنی اعلام کرد و گفت: قطعا از ظرفیت این مراکز می‌توانیم در ارائه خدمات کیفی‌تر به صاحبان خودروها استفاده کنیم تا پلیس نیز بتواند جلوی تردد خودروهای فاقد معاینه فنی را بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: امروز در جامعه ما مسئله محیط زیست و مولفه‌های شایسته بر اساس استانداردهای جهانی و بین‌المللی در این حوزه مورد توجه است و سعی جدی بر این است تا بتوانیم در تامین سلامت محیط زیست از این مولفه‌ها بهره بگیرم.

موسوی کاهش مصرف سوخت فسیلی در سطح شهرها را یکی از علل و عوامل کاهش آلایندگی هوا و مشکل وارونگی اعلام کرد و افزود: هر فرد باید سهم خود را در حفظ سلامتی محیط زیست انجام دهد تا زمینه‌ای فراهم آید که سلامت محیط زیست و صیانت از این منبع عظیم و غنی به خوبی فراهم آید.

این مسئول ادامه داد: کاهش مصرف سوخت فسیلی به همراه توجه به استفاده از انرژی‌های پاک، نو و تجدید شونده زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا مواد آلاینده کاهش یافته و تعدیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: مراکز معاینه فنی خودرو امروز با تخفیف 50 درصد به صاحبان خودروها ارائه خدمات می‌کنند و ما در استان اردبیل شرایطی را فراهم کردیم تا خودروها با بالاترین استاندارد تردد کنند.

موسوی پاک بودن هوای استان را با رعایت استانداردهای لازم صیانت از محیط زیست یادآور شد و تصریح کرد: به غیر از چند روز معدود در بقیه ایام سال وضعیت هوای استان اردبیل وضعیت پاک و استانداردی است و هیچ مشکلی از لحاظ آلایندگی حتی در مرکز استان نداریم.

وی برخورد جدی را با واحدهای آلاینده به دنبال مکاتبات انجام شده یادآور شد و افزود: تلاش جدی بر این است تا بتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا تعداد واحدهای آلاینده روز به روز کاهش یافته و ضرورت صیانت از این موهبت الهی را که همان هوای سالم و پاک است مورد توجه قرار دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار