مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از بازپس گیری ۱۱ هکتار زمین وقفی در استان از دست موقوفه خواران طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 20 January 2016
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از بازپس گیری ۱۱ هکتار زمین وقفی در استان از دست موقوفه خواران طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد باقر حسینی اراکی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار خیرین و مسئولان موسسات خیریه که در محل اداره اوقاف استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ تعداد موقوفات رتبه هفتم کشور را در اختیار داشته و از نظر درآمد موقوفات نیز در جایگاه یازدهم است.

وی با بیان اینکه از موقوفات استان کرمانشاه تنها تعداد ۳۹۴ مورد منفعتی است، افزود: ۵ هزار مستاجر موقوفات در مناطق جعفر آباد و شاطر آباد داریم که حدود ۲۰ سال است اجاره بها پرداخت نکرده و می توان آنها را دادگاهی کرد.

حسینی اراکی در ادامه به همکاری های صورت گرفته میان اداره اوقاف و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا در ماه رمضان امسال ۳۳ هزار نیازمند مورد اطعام قرار گرفته و افطاری داده شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین به اجرای طرح مهر تحصیلی اشاره کرد و افزود: این طرح از سال ۹۲ اجرا شد که پس از با روی کار آمدن جمعیت امام علی (ع) گسترش بیشتری پیدا کرد که در سال ۹۴ با کمک خیرین توانستیم به  ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز کرمانشاهی لوازم التحریر بدهیم.

وی تصریح کرد:اعتقاد دارم اگر قرار است به صورت آشکار به افراد کمک شود باید شان آنها حفظ شده و کمک ها هر چه به صورت پنهانی صورت گیرد ارزشمندتر خواهد بود.

حسینی اراکی در ادامه از تجهیز ۲۳ حوزه علمیه در استان طی سال ۹۳ خبر داد و گفت: طی این سال همچنین ۱۹۸ مسجد نیمه کاره در سطح استان را تکمیل کردیم که آمار بسیار بالایی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف متولی شرعی در بحث موقوفات است، خاطر نشان کرد: ۱۱ هزار هکتار زمین موقوفه ای طی سال گذشته در استان از دست موقوفه خواران در آورده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین به اجرای طرح مهر تندرستی اشاره کرد و گفت: در این طرح ۲۳ منطقه نیازمند در سطح شهر کرمانشاه شناسایی شده اند.

حسینی اراکی خدمت رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه را یادآور شد و افزود: با اداره بهزیستی نیز همکاری های خوبی در راستای ارائه خدمت به هم استانی ها صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: سی و هشتمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم نیز با تلاش ها وبرنامه ریزی های صورت گرفته به بهترین شکل ممکن امسال در کرمانشاه برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های این سازمان برای اشتغالزایی، خاطر نشان کرد: متاسفانه در این راستا مانع تراشی هایی وجود دارد و برای اجرای پروژه ها موانعی ایجاد می کنند که باید رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار