سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اماکن تاریخی کرمانشاه را نیازمند مرمت دانست و گفت: ورود بخش خصوصی می‌تواند در جلوگیری از تخریب این بناها موثر باشد.
کد خبر: ۱۹۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 14 March 2016
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اماکن تاریخی کرمانشاه را نیازمند مرمت دانست و گفت: ورود بخش خصوصی می‌تواند در جلوگیری از تخریب این بناها موثر باشد.

اصغر رشنو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ایام سال نو و تعطیلات نوروز، اظهار کرد: استان کرمانشاه به‌عنوان گهواره فرهنگ و تمدن، یکی از مناطق تاریخی و دیدنی است که هر ساله گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تصریح بر اینکه استان کرمانشاه با داشتن آب و هوای چهارفصل، مناطق دیدنی، آثار باستانی و جاذبه‌های طبیعی از مناطق زیبای گردشگری است، گفت: مهمان‌نوازی مردم این دیدار نیز بر زیبایی‌های این دیار می‌افزاید.

وی توسعه گردشگری، توجه به میراث فرهنگی، معرفی هر چه بیشتر اماکن تاریخی و دیدنی و رونق بازار صنایع دستی استان کرمانشاه را از جمله مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد.

این مسئول بخش تاریخی و بناهای قدیمی کرمانشاه را از جمله جاذبه‌های گردشگری این استان بیان کرد و متذکر شد: این حوزه نیازمند توجه هر چه بیشتر است تا با ورود گردشگران و مهمانان سایر مناطق، زیبایی‌ها و قابلیت‌های این دیار هر چه بیشتر معرفی شود.

رشنو برخی از اماکن تاریخی کرمانشاه را نیازمند مرمت دانست و بیان داشت: ورود بخش خصوصی می‌تواند در کاهش بخشی از مشکلات و تخریب اماکن و بناهای تاریخی موثر باشد تا علاوه بر احیای این اماکن، رونق این بناها رقم بخورد.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، یک ارگان به‌تنهایی و با اعتبارات محدود دولتی قادر به ساماندهی این بخش نیست و باید همه مسئولان با رویکرد بها دادن به بخش خصوصی در راستای بهبود شرایط در این زمینه کوشا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار