معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از فروش 500 میلیون ریالی صنایع دستی نمایشگاه تاق‌بستان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 26 March 2016
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از فروش 500 میلیون ریالی صنایع دستی نمایشگاه تاق‌بستان خبر داد.
 
پروانه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این خصوص اظهارکرد: امسال نیز همچون سالهای گذشته نمایشگاه های صنایع دستی در سطح استان برقرار شد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
 
حیدری تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها آثاری از صنایع دستی مطرح استان از جمله: گیوه، لباس محلی، گلیم، جاجیم، منبت، معرق، نازک کاری چوب، مشبک، آینه کاری، چرم سازی، تراش سنگ قیمتی و نیمه قیمتی، ابزار آلات فلزی و ... به نمایش گذاشته شده است و در کنار آن سوغات استان کرمانشاه شامل: نان برنجی، نان شکری، نان خرمایی و کاک به صورت زنده پخت و عرضه می شود.
 
وی به فروش روزانه 50 میلیون تومان صنایع دستی اشاره کرد و افزود: این امر حاکی از حضور پرشور گردشگران و مسافرین نوروزی در استان می باشد.
 
حیدری صنایع دستی استان کرمانشاه را بخشی از شناسنامه مردم این دیار دانست و تاکید کرد: از عموم مسافرین نوروزی درخواست می شود از دستاوردهای صنایع دستی هنرمندان خوش ذوق کرمانشاهی هدایا و سوغاتی های خود را فراهم نمایند.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: این نمایشگاهها از روز اول تا چهاردهم فروردین از ساعت 9 صبح تا 22 شب دایر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار