تجليل از چهره ماندگار کرمانشاه
همزمان با مراسم تجلیل از استاد عبدالله جواری، خوشنویس برجسته کرمانشاهی ، نمایشگاه آثار خوشنویسان کرمانشاه با نمایش 110 اثر افتتاح گردید.
کد خبر: ۳۰۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 01 October 2016
 همزمان با مراسم تجلیل از استاد عبدالله جواری، خوشنویس برجسته کرمانشاهی ، نمایشگاه آثار خوشنویسان کرمانشاه با نمایش 110 اثر افتتاح گردید.
به گزارش تابناک پیش از ظهر امروز (9 مهر) مراسم تجلیل از استاد عبدالله جواری خوشنویس برجسته کرمانشاهی  با حضور دکتر میر جلال الدین کزازی، استاد امیرخانی، دکتر محمدعلی سلطانی مورخ کرمانشاهی، اعضای شورای انجمن خوشنویسی ایران، جاسمی نماینده مردم کرمانشاه، جمعی از مسئولین استان و هنرمندان و هنردوستان کرمانشاهی در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: به دلیل اینکه حاضران این مجلس،  جمع دانشمند و فرهیخته ای است دوست دارم سوالی را طرح کنم و آن این است که آیا عشق از حسن به وجود می آید یا حسن است که عشق را به وجود می آورد.
رحیمی زنگنه ادامه داد: هم حسن است که عشق را به وجود می آورد و هم عشق حسن را به وجود می آورد و کسی حسن را می بیند که کرشمه معشوق که همان راز و رمز جلال خدا است را درک می کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: اساس هستی از عشق به وجود آمده و تنها به مدد عشق است که می توان از تعلقات رست و به عروج رسید.
در ادامه استاد جواری، با ابراز حرسندی از این اتفاق و اینکه خود را در این حد نمی دانم گفت:تنها می توانم بگویم خاک پای همه عزیزان هستم.
سپس   استاد میر جلال الدین کزازی در مراسم تجلیل از استاد برجسته خوشنویسی کرمانشاه گفت: ایرانیان بنیانگذار سخنوری، خنیا و خوشنویسی در دنیا هستند. 
  استاد میرجلال الدین کزازی اظهار داشت: دوشینه در بزمی دیگر از همین گونه که در شهر سنقر برپا داشته می شد من اندکی در باره هنر خوشنویسی ، پیشینه، ارج و ارزش آن در این سرزمین سپند اهورایی که همواره سرزمین گرامی و روزی ده هنر زیبایی و دلاوری بوده است، سخن گفته ام، یکی از نکته های نغز که بر آن انگشت نهاده ام این بود،که سه هنر در پهنه و عرصه تاریخ و فرهنگ ایران، هنرهای برتر و بنیادین بوده است.
وی با بیان اینکه در درازنای تاریخ این سرزمین، ایرانیان در این سه هنر همیشه پیشتاز، راهگشا و بنیان گذار بوده اند، افزود: آشکارترین این هنرهای سه گانه که پیوندی تنگ و ساختاری و اندام وار با هم دارند، هنر سخنوری است. 
استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: بی هیچ گزافه، آوازه هنر ایران در جهان و به ویژه در ایران نو پس از اسلام، به پاس سخن گفته اند؛ ما ایرانیان بدان می نازیم و سر برمی افرازیم که نخستین سروده آیینی جهان در این سرزمین در پیوسته است و آن گاهان زرتشت بوده است.
 وی با بیان اینکه تاریخ نویسان یونانی گفته اند که در دربارهای ما ایرانیان، پیشه خنیا، رواج داشته است، تصریح داشت: مردمی باید دیری با این هنر بوده باشند در پیوندی ژرف بوده باشند تا پیشینه ای اندک اندک پدید آید. 
گفتنی است؛ در این مراسم، نمایشگاه آثار خوشنویسان کرمانشاه با نمایش 110 اثر افتتاح شد.
همچنین در این مراسم از سردیس استاد پرتو شاعر مطرح کرمانشاهی رونمایی شد.
در این نمایشگاه که به مدت یک روز برپا بود، 110 اثر از خوشنویسان کرمانشاهی در معرض نمایش قرار گرفته بود.
همچنین در این مراسم، بسیاری از هنرمندان، هنر دوستان و سازمان های استان با هدایایی از استاد جواری تجلیل کردند.
 ساعت 15 امروز نیز کارگاه آموزشی در دانشکده فرهنگ و هنر علمی - کاربردی کرمانشاه برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار