مدير کل اداره دامپزشکي آذربايجان غربي از مايه کوبي بالغ بر 258 هزار رأس گوسفند و بز عليه بيماري آبله و 155 هزار راس دام سبک و سنگين عليه بيماري تب برفکي در شهرستان اروميه طي سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 03 May 2015

به گزارش خبرگزاري موج، کاميار داهيم گفت: به منظور كاهش خسارات، تلفات و ضايعات دامي ناشي از بيماري آبله و جلو گيري از بروز اين بيماري، شبکه دامپزشکي شهرستان اروميه با برنامه ريزي منسجم و با استفاده از توان بخش خصوصي در مجموع تعداد 258 هزارو 369 راس دام سبک (گوسفند و بز) را در طي 12 ماهه سال 93 عليه بيماري آبله مايه کوبي کرده است.

وي اظهار کرد: همچنين به منظور پيشگيري از تلفات و كاهش ضايعات دامي ناشي از ابتلا به بيماري تب برفکي نيز در مجموع تعداد 155 هزار و 403 راس دام سبک و سنگين نيز در طي سال گذشته عليه بيماري تب برفکي در اين شهرستان مايه کوبي شده است.

داهيم اضافه کرد: بيماري تب برفکي يکي از بيماري هاي واگير در دام است که در صورت ابتلا دام ها باعث تلفات، کاهش توليد شير و لاغري مي شود که موثرترين راه براي پيشگيري از اين بيماري، مايه کوبي دام ها، رعايت ضوابط بهداشتي در سطح دامداري ها و اعمال محدويت در جابجايي و تردد دام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار