سردار منوچهر امان اللهی عنوان کرد: فردی که با جلب اعتماد شهروندان مبلغ 200 میلیارد ریال از طریق پیش فروش واحدهای مسکونی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۳۱۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 16 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین ،سردار "منوچهر امان اللهی" پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کلاهبردار حرفه ای که قبلاً هم به جرم ارتشا دستگیر شده بود با جلب اعتماد شهروندان به بهانه ساخت و ساز املاک مسکونی، مبلغ 200 میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری و به یکی از شهرهای شمالی کشور فرار کرده بود.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و همکاری شکات و نیابت قضایی، متهم 40 ساله دستگیر و 151 شاکی پرونده نیز شناسایی شد.

مقام ارشد انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد در انجام معاملات خود دقت بیشتری داشته باشند که مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

سردار امان اللهی در ادامه اظهار داشت: با تلاش پلیس آگاهی اعضای دو باند کیف قاپی که با استفاده از موتور سیکلت و خودرو سواری اقدام به سرقت اموال شهروندان می کردند، نیز دستگیر شدند.

وی در تشریح جزییات این خبر گفت: به دنبال افزایش کیف قاپی در سطح شهرستان کرمانشاه، موضوع در دست بررسی کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان افزود: با تلاش شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی این پلیس، دو باند کیف قاپی که هر کدام دو عضو داشتند، شناسایی شدند.

سردار امان اللهی تصریح کرد: سه نفر از اعضای باند توسط پلیس دستگیر شدند و آخرین نفر از اعضای باند نیز بزودی دستگیر خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون اعضای باند کیف قاپی با موتور به 50 فقره سرقت و باند کیف قاپی با خودرو به هشت مورد سرقت اعتراف کرده اند.

وی از شناسایی 30 نفر از مالباختگان خبر داد و گفت: کماکان بر تعداد مالباختگان نیز اضافه می شود.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان ساخت: نیروی انتظامی در حوزه کشف جرایم و پیشگیری از وقوع آنها به صورت مستمر اقدام می کند و دستگیری های قابل توجهی نیز داشته است، اما شهروندان هم باید در نگهداری از اموال خود و رعایت توصیه های پلیسی توجه بیشتری داشته باشند.

سردار امان اللهی اشاره کرد: وقوع یک مورد جرم حتی از نوع خشن به معنای فقدان امنیت نیست، اول باید اوضاع و احوال استان را شناخت و عملکرد پلیس را مورد ارزیابی قرار داد تا قضاوت درستی در این زمینه داشت.

وی افزود: برای سومین سال متوالی کاهش وقوع سرقت را در استان کرمانشاه شاهد هستیم و افزایش 24 درصدی کشفیات طی مدت شش ماه گذشته به آسانی بدست نیامده و حاصل برنامه ریزی های هدفمند و تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه تک تک کارکنان متعهد نیروی انتظامی است.

مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه انتظامی و دستگاه قضایی و نیز سایر دستگاه های مرتبط اندیشیده شده و با قاطعیت اعلام می کنیم نیروی انتظامی از تمام توان و امکانات خود برای تحقق این مهم بهره گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار