رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: نقش دانشگاه سیستان وبلوچستان به عنوان دانشگاه مادر منطقه در توسعه سواحل مکران باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۳۱۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 28 October 2016

دکتر بندانی در جمع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه سیستان وبلوچستان اظهار کرد: دانشگاه سیستان وبلوچستان با تاسیس دانشکده مهندسی فعالیتش را آغاز کرد و دانشگاههای چابهار ، زابل ، ولایت از این دانشگاه متولد شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سراوان وخاش نیز این اتفاق ارزشمند رخ دهد، عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای ایجاد فضاهای آموزشی در شهرستان های دیگر استان نیز به کار خواهیم برد.

این مسئول ادامه داد: این دانشگاه دارای 194 هکتار فضای سبز وپارک مطالعه 15 دانشکده ،10 پژوهشکده ،13000 دانشجو(56%دخترو44% پسر) و 400 نفر عضو هیات علمی است .

وی با اشاره براینکه اتفاقات مهم سالهای اخیر تقویت زیر ساخت های اینترنتی را به دنبال داشته تصریح کرد: کلیه فعالیت ها اعم از ثبت نام، معافیت های تحصیلی، انتخاب واحد و مراحل فارغ التحصیلی همه بصورت اینترنتی صورت می گیرد.

وی با بررسی عملکرد پژوهشی گفت: این دانشگاه به عنوان محور توسعه جنوب شرق کشور و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای و نفوذ در منطقه قصد دارد تا به عنوان دانشگاه کارآفرین منطقه مطرح شود و در این مسیر قدم های ارزشمندی بردارد.

رییس دانشگاه سیستان وبلوچستان عنوان کرد: راه اندازی کرسی های نظریه پردازی، پژوهش و پرورش گیاهان دارویی، افزایش مقالات پژوهشی، گرانت، افزایش چاپ کتب ومجلات علمی وپژوهشی برگزاری نمایشگاههای استانی پژوهشی، افزایش پهنای باند، ایجاد مرکز آپا و داده ها، افتتاح آزمایشگاه مرکزی، توسعه و ارتقای فضای آموزشی، توسعه ابر وایرلس و... از جمله این فعالیت ها است.

دکتر بندانی افزود: نقش دانشگاه سیستان وبلوچستان به عنوان دانشگاه مادر منطقه در توسعه سواحل مکران باید جدی گرفته شود همچنین کار انتقال گاز به استان سیستان وبلوچستان باید تسریع پیدا کند.

بر اساس گزارش‌ها، سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس به منظور بررسی وضعیت آموزشی این مناطق در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه، و دست یابی به یک افق دید مناسب و تخصیص بودجه سالیانه انجام شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار