مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید 165 هزار تن سیب‌زمینی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 23 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهریار قاسمی با بیان اینکه در سال زراعی 95-94 حدود 4500 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت سیب‌زمینی رفته بود، اظهار کرد: از این میزان حدود 750 هکتار آن در مناطق گرمسیری و مابقی در مناطق معتدل و سرد استان کشت شد.


قاسمی با بیان اینکه بیشترین سیب زمینی کشت شده در استان کرمانشاه در شهرستان کرمانشاه بوده است، ادامه داد: در این شهرستان 2700 هکتار سیب‌زمینی کشت شده بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: شهرستان روانسر با 640 هکتار دومین شهرستانی است که بیشترین میزان سیب‌زمینی در سال گذشته در آن کشت شده است.

قاسمی گفت: در بقیه شهرستان‌های استان نیز در سطح 50 تا 100 هکتار سیب زمینی کشت شده بود.

قاسمی میزان عملکرد سیب‌زمینی در مناطق گرمسیر استان را بین 18 تا 20 تن در هکتار اعلام کرد و ادامه داد: متوسط عملکرد سیب‌زمینی در مناطق سرد و معتدل استان نیز 40 تن در هکتار می‌باشد.

قاسمی با بیان اینکه سیب‌زمینی در استان کرمانشاه به دو صورت کشت و برداشت می‌شود، تصریح کرد: سیب زمینی بهاره در فصل بهار کشت و در فصل تابستان برداشت می‌شود و بیشترین سطح سیب‌زمینی را در استان دارد.
 
به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نوع دیگر کشت سیب‌زمینی در استان در فصل تابستان کشت و در پاییز برداشت می‌شود که برداشت سیب زمینی تابستانه نیز در استان به اتمام رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار