فرماندار شهرستان کنگاور گفت: توسعه سطح کشت گلخانه ای نقش بسیار مهم و قابل توجهی در مدیریت بهینه منابع آب و کاهش هزینه های تولید دارد.
کد خبر: ۳۳۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 05 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، علیرضا ایزدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه کشت گلخانه ای کنگاور افزود: یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان، توسعه کشت گلخانه ای محصولات کشاورزی است که این امر علاوه بر مدیریت مصرف منابع محدود آب، موجب کاهش هزینه های تولید و اقتصادی شدن کشاورزی خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید به سمت توسعه کشت گلخانه ای و حذف کشت های بدون توجیه مانند هندوانه، خیار و پیاز در شهرستان حرکت کرد.
وی اظهار کرد: کشت گلخانه ای باید به عنوان محور اصلی توسعه کشاورزی منطقه جایگاه واقعی خود را در این شهرستان پیدا کند و برای دستیابی به این هدف ضرورتی است تا سیاست های ترغیبی و تشویقی برای کشاورزان به منظور توجه بیشتر به کشت گلخانه ای و همچنین تنوع کشت اعمال شود.
ایزدی با اشاره به حمایت دولت از طرح های گلخانه ای گفت: با توجه به رویکرد دولت در توسعه کشت گلخانه ای، لازم است تا دهیاران و بخشداران شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی سیاست های تشویقی و ترغیبی مناسبی را برای کشاورزان را تدوین و زمینه توسعه این کشت راهبردی را فراهم کنند.
فرماندار شهرستان کنگاور بیان کرد: جهاد کشاورزی باید تلاش خود را بر ترویج کشت های گلخانه ای و آموزش کشاورزان در این خصوص متمرکز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار