مشاور عالی استاندار کرمانشاه تاکید کرد:
کرمانشاه- مشاور عالی استاندار کرمانشاه بر بهینه سازی وقف و افزایش کارکردهای آن در استان کرمانشاه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 06 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، جعفر همتی امروز سه شنبه در همایش یاوران وقف که در محل سالن بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد گفت: وقفی که امروز اینجا برای آن جمع شده ایم،   فقط ملک و بیمارستان و ... نیست، واقفان اصلی ما شهدا و کسانی هستند که جانشان را برای اسلام دادند.

وی افزود: شهدای ما کسانی بودند که هم جان عزیزشان را برای اسلام دادند و هم مالشان را و در واقع وقف شهدا، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما به ارمغان آورد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت: وقف مختص ما مسلمانان نیست و هم اکنون  در دنیا ۲۰۳ کشور وجود دارد که نوعی از وقف را دارند. همین کشورهای اروپایی که آنها را بی دین می خوانیم در حال حاضر اشکالی از وقف را دارا هستند.

وی تصریح کرد: وقف کشورهای مذکور با عنوان وقف نیست اما نفس آن همین است و انجمن های خیریه زیادی در کشورهایی چون آلمان و فرانسه وجود دارد.

همتی با بیان اینکه طبق آمار در استان کرمانشاه ۱۷۰۰ موقوفه وجود دارد  گفت: این وقف ها توسط انسان های برجسته ای چون حاج محمد تقی اصفهانی، حاج دایی و ... صورت گرفته است که در واقع استان ما گل کاشته و یادگارهای زیادی از خود به جا گذاشتند.

وی افزود: این موقوفات عمادالدوله که بنده بخشی از مسئولیت آن را در استان به عهده دارم، توسط کسی بوده که در بازار اسلامی ۲۰۰ مغازه را در بازار، بیمارستان و... را وقف کرده و این نیازمند همت  و دل و جرات والا و بالایی است.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه، کرمانشاه را یکی از استان های با بیشترین وقف در کشور دانست که رتبه ششم یا هفتم را در این زمینه دارد.

وی بر بهینه سازی وقفیات تاکید کرد و گفت:  باید وقفیات  استان به موقوفات بهتری تبدیل شود و نمونه آن را می توان در مشهد مقدس که به کارخانه و... تبدیل شده است یافت.

همتی گفت: امیدواریم در استان کرمانشاه مسئولین اوقاف هم وقف را بهینه کنند و هم آن را ترویج دهند و مردم را به وقف بیشتر تشویق کنند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ هم سطح موقوفات در استان بالا رود و هم کارکرد آن به نتیجه برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار