به مناسبت دهه مبارک فجر؛
همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از برگزیدگان نمونه و برتر کشاورزی که با حضور دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، حجت الاسلام یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، معاونین و مدیران، روسای ادارات تابعه، تشکلهای کشاورزی و کشاورزان برتر برگزار شد؛ از ۶۰ نمونه و برگزیده برتر بخش کساورزی استان تجلیل شد.
کد خبر: ۳۷۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 06 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی سخنانی گفت: کشاورزان برگزیده استان از تمام شهرستان های استان انتخاب شده اند که در زمینه های مختلف بخش کشاورزی فعالیت دارند و سه تن از آنان تولید کننده برتر ملی هستند.

شهبازی افزود: کشاورزان نمونه در زمینه پرورش گوسفند داشتی، کارخانجات و صادرات محصولات کشاورزی، کشت وصنعت و کارآفرین برتر مشاغل خانگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر نمونه ها نیز در زمینه زراعت محصولات، باغبانی، زنبورداری، آب و خاک و منابع طبیعی برتر شناخته شده اند.

شهبازی با بیان اینکه تمامی کشاورزان ما باید تلاش کنند و به کشاورز برتر تبدیل شوند، تصریح کرد: در این راستا نیازمند کار ترویجی و آموزشی بیشتری هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه اراضی مستعد و خوبی دارد و پتانسیل کار کشاورزی آن گسترده بوده که نیازمند کارآفرینی کشاورزان است.

وی کشاورزان استان را خلاق، با تجربه و درآمد کشاورزی را یکی از پاکترین مشاغل بیان کرد.

شهبازی ضمن تشریح برنامه های دهه فجر، گزارشی از اقدامات و برنامه های جهاد کشاورزی استان ارائه نمود.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  به تشریح مسائل فقهی پیرامون بخش کشاورزی پرداخت و گفت: رزق و روزی افراد کشاورز که با تلاش و زحمت بدست می آید حلال است پس آنان در قیامت بهترین جایگاه را در کنار ائمه (ع) دارند.

یوسفی نیا با اشاره به اینکه در آیات و روایات بسیار بر پرداخت زکات تاکید شده افزود: کشاورزان زکات را جدی بدانند تا سال بعد محصول آنان افزون شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان زکات خود را برابر با دستورات اسلام پرداخت کنند و چون در زمین دیم بیشتر از مواهب طبیعی بهره گیری می شود زکات آن بیشتر از زمین آبی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین شده و عملیاتی شوند گفت: کشاورزان اقدام لازم را در بخش کشاورزی عملی کنند.

گفتنی است در ادامه چندتن از کشاورزان نمونه و برتر مباحثی را در خصوص حوزه فعالیت کاری خود ارائه دادند.

گفتنی است در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس از تک تک کشاورزان برتر و نمونه تجلیل بعمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار