معاون جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از تحویل کیسه‌های زباله قابل بازیافت در کرمانشاه توسط جوانان عضو این سازمان به مسافران درروز طبیعت خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 01 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،کیومرث ویسی ا، با اشاره به سنت حضور خانواده‌های ایرانی در روز سیزدهم فروردین هر سال در طبیعت، اظهار داشت: هر ساله به‌دلیل غفلت و ناآگاهی برخی از افراد شاهد تخریب طبیعت هستیم.

ویسی ادامه داد: جوانان جمعیت هلال‌احمر در قالب طرح «سحاب» (سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه) به ارائه توصیه‌هایی با هدف فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط‌زیست وآگاه‌سازی به‌منظور توجه به بهداشت محیط به مردم می‌پردازند.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جوانان جمعیت هلال‌احمر در طرح مذکور علاوه بر توصیه‌های زیست‌محیطی، به ارائه آموزش‌های اولیه امداد و نجات و ارائه خدمات سلامت به افراد مختلف می‌پردازند.

به گفته وی، استفاده بهینه از منابع طبیعی در نقاط استقرار و اجتماع مسافران در مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و فراغتی محل استراحت مسافران نیز در طرح سحاب اجرایی می‌شود و در مورد جزئیات این طرح نیز می‌توان گفت که ارائه خدمات مراقبتی امدادی و بشردوستانه به مسافران در نقاط آسیب‌پذیر و شلوغ‌ترین مناطق سیاحتی، مذهبی و فرهنگی از اقدامات تیم‌های«سحاب» است.

این مسؤول با اشاره به ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران در خصوص مناطق پرخطر و هدایت و راهنمایی آنان برای استقرار و استراحت در نقاط ایمن و مناسب، تصریح کرد: پایش و پیشگیری از وقوع حوادث و ایمن‌سازی اماکن تفریحی از دیگر اقدامات جوانان در قالب تیم‌های سحاب است.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تاکید کرد: جوانان در روزهای پایانی نوروز، به‌ویژه ۱۲ و ۱۳ فروردین نسبت به انتقال مهارت‌های اولیه امدادی گام برداشته و خدماتی همچون تست فشارخون، توزیع و تحویل کیسه‌های زباله قابل بازیافت به مسافران را در تفرجگاه‌ها ارائه می‌دهند.

این مسؤول به موضوع فرهنگ‌سازی و رهاسازی ماهیان و آبزیان نوروزی با رعایت ملاحظات ایمنی اشاره کرد و گفت: بازداری از آلودگی و رهاسازی زباله در طبیعت، جنگل‌ها، تفرجگاه‌ها، بوستان‌های مسافرپذیر، حاشیه رودخانه‌ها و اماکن فرهنگی و مذهبی از دیگر اقداماتی است که جوانان هلال‌احمر انجام می‌دهند.

ویسی متذکر شد: خدمات فرهنگی، بهداشتی و زیست‌محیطی از طریق استقرار پست‌های ثابت در محل مناسب و مراجعه مسافران و مراجعه‌کنندگان علاقه‌مند دریافت خدمات به‌صورت مناسب میسر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار