مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه، از تعیین ۳۷ مرکز برای جمع‌آوری ۳۷ مرکز برای جمع‌آوری و خرید جو از کشاورزان کرمانشاهی طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۴۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 17 June 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،اسماعیل پرویزی فر ، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: مهم ترین وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام حفظ ذخائر راهبردی است که در هنگام مشکلات به اندازه ای ذخیره داشته باشیم که مشکلی برای مملکت پیش نیاید.

وی کمک به تنظیم قیمت بازار را از دیگر وظایف این شرکت دانست و افزود: پشتیبانی از دامداران و مرغداران و همچنین ورود ذخایر به بازار در هنگام افزایش قیمتها از اقدامات شایسته این بخش است.

پرویزی فر ادامه داد: بر اساس ماده ۳۲ قانون افزایش بهره وری، دولت موظف است همه محصولات کشاورزی را در بورس عرضه کند و در صورتی که قیمتها بالاتر از قیمت تضمینی بود دولت مابه التفاوت را به کشاورزان بپردازد.

وی ابراز داشت: این کار را از سال گذشته به صورت گسترده در بحث جو و ذرت انجام دادیم و برای این کار ۲۷ مرکز خرید تشکیل دادیم و پس از جمع اوری ذرت و عرضه آن به بورس، طی یکماه هم قیمت بورس و هم مابه التفاوت را به کشاورزان پرداخت کردیم.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: کل جمع آوری ذرت در سال گذشته ۸۳ هزار تن بود که از این میزان ۶۳ هزار تن را پشتیبانی امور دام و مابقی توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

صادرات ۴۲ هزار تن ذرت از استان به استان های دیگر کشور

وی تصریح کرد: از آنچه خریداری شد ۲۰ هزار تن در داخل استان نگهداری شد و ۴۲ هزار تن به استانهای دیگر صادر شده است.

وی اذعان داشت: از ۲۰۰ میلیارد تومان پول ذرت و گندم، ۵۳ میلیارد تومان یارانه به کشاورزان پرداخت شده است.

پرویزی فر به ۴۲ مرکز جمع آوری جو در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع توانستیم ۱۲۰ هزار تن جو جمع آوری کنیم که از این مقدار ۶۴ هزار تن را بخش پشتیبانی امور دام خریداری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: طی امسال ۳۷ مرکز برای جمع آوری جو در نظر گرفتیم که با ۱۶ مرکز قرار داد بستیم و ۱۳ مرکز آن راه اندازی شده و می توان گفت هر شهرستان هم یک مرکز راه اندازی شده است که کشاورزان می توانند محصولات جو را به آنها تحویل دهند.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه، یکی از مهم ترین اقدامات برای فروش در بورس را ثبت اطلاعات بهره برداران در سامانه دانست و گفت: تا کنون موفق شدیم اطلاعات ۱۲ هزار بهره بردار را در سامانه ثبت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: تا کنون ۱۰۰۰ تن جو جمع آوری شده که ۳۰۰ تن در بورس عرضه شده و پول آن طی دو سه روز آینده به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

توزیع یک هزار و ۳۲۸ تن مرغ منجمد و ۴۶ تن گوشت گوساله منجمد در فروشگاه‌های بزرگ استانپرویزی‌فر در خصوص عرضه مواد پروتئینی بیان داشت: از سال گذشته تا کنون ۱ هزار و ۳۲۸ تن مرغ منجمد و ۴۶ تن گوشت گوساله منجمد در فروشگاههای بزرگ و مراکز پرمصرف توزیع شده است.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه افزود: در خصوص گوشت های منجمد وارداتی که اکثر آنها از کشور برزیل وارد می شود هیچگونه نگرانی وجود ندارد چرا که در کشتارگاهها بر روی آنها نظارت کافی به عمل آمده است.

وی گفت: گوشت های منجمد مرغ و گوساله از زمان تولید تا مصرف حداکثریکسال اجازه توزیع دارند و سه ماه قبل از تاریخ مصرف دیگر وارد بازار نمی شوند و فقط برای مراکز پرمصرف یا کارخانه سوسیس و کالباس استفاده خواهد شد.

پرویزی فر از توزیع خوراکهای دامی برای حمایت از دامداران خبر داد و افزود: از سال گذشته تا کنون ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن نوع داخلی و ۱۶ هزار و ۶۵۰ تن نوع وارداتی در اختیار دامداران قرار گرفت.

به گفته این مسئول همچنین ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن ذرت و کنجاله سویا برای مصرف دامها در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به این که گوشت‌های گوسفندی داخلی هستند و نوع وارداتی ندارند، گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله بین ۳۲ تا ۴۰ هزار تومان و گوشت منجمد وارداتی برزیلی ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار