فرمانده پلیس راه کردستان خبر داد
فرمانده پلیس راه کردستان از نصب 41 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: این دوربین‌ها با دوربین‌هایی که قبلاً در سطح جاده‌ها نصب می‌شد تفاوت دارد و سرعت خودرو را در مسافت طی شده در بین دو دوربین محاسبه می‌کند.
کد خبر: ۴۴۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 24 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، عیسی گوهری در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: طرح تابستانه پلیس راه از روز یکم تیرماه در استان آغاز شده است و تا یکم مهرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تفاوت اجرای طرح تابستانه امسال با سال‌های قبل در شروع آن است که امسال از اول تیرماه آغاز شده اما سال‌های گذشته این طرح اواسط تیرماه آغاز می‌شد.

فرمانده پلیس راه کردستان ضمن اشاره به کاهش 27 درصدی و 37 نفری تلفات جاده‌ای در استان کردستان در سال گذشته، این موضوع را نتیجه همراهی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با بحث جاده عنوان کرد.

وی همچنین از کاهش 50 درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت: سه ماهه اول امسال هم تصادفات جاده‌ای با کاهش 10 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته مواجه شده است.

گوهری افزود: دستیابی به این مهم حاصل تلاش و همدلی دستگاه‌های مختلف و البته ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی مردم است که امیدواریم این مهم استمرار داشته باشد.

وی کاهش تصادفات و در نتیجه تلفات جاده‌ای را نیازمند انجام اقدامات اساسی در دو حوزه فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب دانست و اظهار کرد: متاسفانه بیشترین آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان مربوط به سنین 20 تا 40 سالگی است.

فرمانده پلیس راه کردستان گفت: 66 درصد تلفات جاده‌ای در کردستان را افرادی تشکیل می‌دهند که در بهترین سن برای بهره‌وری در جامعه هستند ولی متاسفانه به دلایل مختلف از جمله عدم توجه به رعایت قوانین و مقررات و ناآشنایی با جاده جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: براساس آمار موجود، 40 درصد از تصادفات جاده‌ای در کردستان واژگونی است، که به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو صورت می‌گیرد.

گوهری از نصب 41 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: این دوربین‌ها با دوربین‌هایی که قبلا در سطح جاده‌ها نصب می‌شد تفاوت دارد و سرعت خودرو را در مسافت طی شده در بین دو دوربین محاسبه می‌کند.

وی افزود: بیشترین ساعات تصادفات که در استان اتفاق می‌افتد ما بین 16 تا 20 و بیشترین آمار نیز مربوط به روزهای پنجشنبه و جمعه است.

فرمانده پلیس راه کردستان تصریح کرد: 35 تا 40 درصد از تصادفات جاده‌‌ای در استان مربوط به پلاک‌های غیربومی است، که متاسفانه عدم آشنایی به وضعیت جاده‌ها و رانندگی با سرعت غیرمجاز یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع این تصادفات است.

وی نبود آزادراه در کردستان را یکی از مشکلات حوزه جاده‌ای در این استان ذکر کرد و گفت: اکثر جاده‌های این استان فرعی و تنها 15 درصد بزرگراه در استان ما وجود دارد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار