فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: برای هر 21 هزار هکتار از پوشش جنگلی و مرتعی استان، فقط یک محافظ وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 09 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،عباس بهاری، اظهار داشت: اوایل خردادماه تا اوایل بهمن‌ماه فصل حریق جنگل‌های زاگرس است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: بارندگی‌های خوب موجب رویش گیاهان علفی و مرتعی شده و همین موضوع عاملی شده برای حریق جنگل‌ها، البته گرمای هوا نیز در این بین حریق را تشدید می‌کند.

وی ادامه داد: جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه از ابتدای فصل گرما تاکنون 18 مورد آتش‌سوزی را تجربه کرده که در این آتش‌سوزی‌ها 200 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شده است.

بهاری با بیان اینکه حدود 70 درصد از مساحت استان توسط پرسنل منابع طبیعی حفاظت می‌شود، گفت: 528 هزار هکتار از مساحت استان‌ها را جنگل‌ها و یک‌میلیون و 190 هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد.

این مسؤول یادآور شد: براساس استاندار جهانی هر 10 هزار مترمربع یک‌نفر و هر پنج هزار هکتار جنگل یک محافظ نیاز دارد، اما در استان کرمانشاه برای هر 21 هزار هکتار از پوشش جنگلی و مرتعی یک محافظ وجود دارد.

وی عامل انسانی را دلیل عمده آتش‌سوزی دانست و گفت: آموزش‌های لازم را به مردم بومی هر منطقه ارایه داده و با کوچک‌ترین حریق ورود پیدا می‌کنند و همین موضوع موجب شده که آتش‌سوزی کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر کمتر باشد.

بهاری به تعامل خوب اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با پرسنل نظامی و انتظامی اشاره و بیان کرد: در آتش‌سوزی‌های مناطق مرزی اگر پرسنل نظامی نباشند نمی‌توان ورود پیدا کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: یکی از مشکلات ویژه در بحث حریق جنگل‌ها که کرمانشاه را از دیگر استان‌ها مستثنی می‌کند، مین‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی است که با وجود آن‌ها افراد نمی‌توانند به خوبی ورود پیدا کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار