مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از متوقف شدن روند مقابله با خشکیدگی بلوط در جنگل‌های استان بدلیل نبود اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 23 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مراد شیخ ویسی، با بیان اینکه حدود 150 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان به خشکیدگی دچار شده‌، اظهار کرد: بارندگیهای خوب یکی دو سال گذشته روند خشکیدگی جنگل‌های بلوط را در جنگل‌های این استان متوقف کرده است.

شیخ‌ویسی اضافه کرد: با انجام اقدامات خوبی نظیر ذخیره نزولات جوی و ایجاد کارهای سبک آبخیزداری در استان در کنار بارندگی های خوب یکی دو سال اخیر از تشدید پدیده خشکیدگی جنگل‌های بلوط استان جلوگیری شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: حذف پایه‌های آلوده، اجرای قُرُق، بذر کاری و... از دیگر اقداماتی بوده که برای مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط در استان در دست اقدام است.

شیخ‌ویسی در ادامه از متوقف بودن روند مقابله با خشکیدگی بلوط در جنگل‌های استان بدلیل عدم تخصیص اعتبار خبر داد.

وی با بیان اینکه  تاکنون کارهای مقابله‌ای در سطح حدود 20 هزار هکتار از جنگلهای آلوده به خشکیدگی انجام شده اظهار کرد: انجام اقدامات مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط از سال 95 و به دلیل نداشتن اعتبار متوقف شده و امسال نیز تاکنون هیچ اعتباری برای ادامه این اقدامات در نظر گرفته نشده است.

این مسئول ادامه داد: برای انجام اقداماتی مثل پاکسازی، برش بهداشتی، قرق و... در سطح جنگل های آلوده استان در مرحله اول به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته شیخ ویسی خشکیدگی بلوط در سال 89 در ایلام شناسایی و در سال 90 مشخص شد که حدود 15 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان کرمانشاه نیز به خشکیدگی بلوط دچار شده‌اند که این میزان اکنون به 150 هزار هکتار رسیده است. 




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار