مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، انتقاد را حق رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: مسئولین باید در مقابل انتقاد رسانه‌ها سعه صدر داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،رحیم جعفری، به مناسبت روز خبرنگار گفت: ۱۷ مرداد ماه نماد مجاهدت و ایثار کسانی است که خود را وقف آگاهی بخشی به جامعه کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: بدون شک نقش رسانه ها در توسعه و آگاهی بخشی به جامعه، نقشی اساسی و راهبردی است و باید از برنامه ریزی لازم برای بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در این مسیر استفاده کرد.

وی با اشاره به سختی‌های حرفه خبرنگاری گفت: حرفه روزنامه نگاری، کار در رسانه و در مجموع خبرنگاری  حرفه ای سخت و طاقت فرسا است و به نوعی شرایط شغلی این صنف به گونه ای بوده که تمامی وقت عزیزان و فعالان این حوزه را می‌گیرد اما همین حضور مداوم خبرنگاران در فضای رسانه ای با وجود همه سختی‌های آن  بیانگر عشق و علاقه آنها به این حرفه است.

جعفری تاکید کرد: رسانه ها قدرت تغییر در فضای عمومی جامعه را دارند و این تغییرات با همگرایی رسانه ها امکان پذیر است و لذا مسئولین باید در مقابل انتقاد رسانه ها سعه صدر داشته باشند، چرا که رسانه ها اگر به موضوعی بپردازند حاکی از اهمیت آن موضوع است.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: نباید رسانه ای را به جرم انتقاد از عملکرد دستگاه‌ها متهم کرد بلکه باید این حق را برای رسانه ها و انتقاد آنها قائل بود و  قطعا اگر رسانه ای انتقادی را مطرح می کند بیانگر کاستی در آن حوزه است حتی اگر این انتقاد متوجه دستگاه تحت مدیریت اینجانب باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری روز خبرنگار و تجلیل از فعالان این عرصه گفت : مراسم روز خبرنگار در روز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه با مشارکت 
استانداری و خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و جا دارد ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت  شهید صارمی این روز را به هم خبرنگاران تبریک گفت و زحمات آنها را پاس داشت.

وی افزود: در حال برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فرامرزی هستیم و مقدمات این رویداد بزرگ فراهم شده است و حتی موافقت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شده است.

جعفری همچنین به موضوع شعار سال اشاره کرد و گفت : مهمترین ابزار تحقق شعار سال رسانه ها هستند که می توانند گفتمان اقتصاد مقاومتی را در جامعه محقق کنند لذا باید به درستی از ظرفیت رسانه ها در این موضوع بهره برد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار