کد خبر: ۴۸۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 25 August 2017

استاندار اردبیل گفت: با بهره برداری از طرح پایاب سد خداآفرین بیش از یک میلیون تن به محصولات تولیدی کشاورزی در این استان اضافه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، دکتر مجید خدابخش روز پنجشنبه در نخستین روز از هفته دولت در دیدار مدیران دستگاه های اجرایی با امام جمعه اردبیل افزود: تولید این مقدار محصول کشاورزی دراستان ایجاب می کند که بندر خشک در منطقه مغان ایجاد شده و بستر صادرات محصولات تولیدی به بازار جمهوری آذربایجان و روسیه فراهم شود.

دکتر خدابخش اضافه کرد :استان اردبیل در مسیر توسعه قرار گرفته بطوری که طرح های زیر بنایی و اقتصادی بزرگی درآن در دست اجراست که با تکمیل آن تحول عظیمی در استان روی می دهد.

او تاکید کرد: تزریق اعتبارات قابل توجه از صندوق توسعه ملی به پروژه های حیاتی استان جهش اقتصادی و تحول توسعه استان را رقم زده است.

وی گفت: از آغاز دولت تدبیر و امید طرح ها و برنامه های زیربنایی برای توسعه استان تعریف و اجرایی شده که نمونه بارز آنها چهار مگاپروژه بود که با تکمیل و بهره برداری کامل تحول عظیمی در استان ایجاد خواهند کرد.

استاندار اردبیل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ، منطقه ویره اقتصادی ، شبکه پایاب خداآفرین و طرح مطالعاتی پهنه های معدنی را از جمله طرح های بزرگ استان دانست و افزود: منطقه آزاد تجاری، صنعتی در دولت تصویب شده و در مرحله بررسی نهایی در مجلس شورای اسلامی می باشد.

دکتر خدابخش بیان کرد: عملیات منطقه ویژه اقتصادی هم در مساحت 2 هزار هکتار توسط شرکت سرمایه گذاری شاهد شروع شده و پیگیر هستیم برخی زیرساخت های لازم تامین شده و به سرعت اجرایی شود.

استاندار اردبیل ایجاد پارک علم و فناوری در سطح 10 هکتار زمین، اختصاص 350 میلیون دلار برای نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ، احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال به روش B.O.T ، ساخت نیروگاه در انگوت ،احداث پل معلق مشگین شهر ، راه اندازی زیپ لاین در این پل ، برگزاری مسابقات آسیایی والیبال زیر 23 سال و انتخابی جهان، برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی نوجوانان در دریاچه گیلارلوی گرمی و برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج را از جمله طرح ها و برنامه های اجرا شده در سال های اخیر در این استان عنوان کرد.

او افزود: دولت تدبیر و امید در گازرسانی و آبرسانی به روستاها و همچنین احداث مجتمع های آبرسانی نیز اقدامات قابل توجهی داشته است.
دکتر خدابخش تغییر الگوی کشت را دراستان ضروری دانست وافزود: تغییر الگوی کشت در وسعت بیش از پنج هزار هکتار با کشت محصولات زعفران، پسته ، بادام زمینی و گیاهان دارویی شروع و به تولید رسیده است.

وی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل گفت: این طرح رضایت مردم را جلب کرده است بطوریکه با اجرای این طرح پرداختی مردم به حداقل مبلغ رسیده است.

استاندار اردبیل ازتکمیل و بهره برداری نهایی بیمارستان پارس آباد خبر داد وافزود: این بیمارستان با 70 میلیار د ریال اعتبارهزینه مجهز به غربالگری سرطان با 6 تخت شیمی درمانی تا سه ماه اینده به بهره برداری می رسد .

دکتر خدابخش خرید 19 آمبولانس و2 دستگاه هلی کوپتر را از دیگر اقدامات حوزه بهداشتی و درمانی در استان اعلام کرد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با وجود محدودیت های مالی دولت خدمات ارزنده ای انجام داده وهفته دولت فرصتی برای بیان گزارش این خدمات است.

پیش از این دیدار، استاندار و مدیران اجرایی استان اردبیل بمناسبت آغاز هفته دولت با حضور در گلزار شهدا در بهشت فاطمه (س) اردبیل نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار