امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر اینکه پیمان ازدواج باید با شناخت و معرفت منعقد شود، گفت: ریشه بسیاری از مفاسد جامعه از طلاق سرچشمه می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 26 August 2017
حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و اظهار داشت: شهدای مدافع حرم کار بزرگی کردند و باید این فرهنگ شهادت ترویج شود.

وی با اشاره به رشادت افرادی همچون شهید حججی خاطرنشان کرد: شهید حججی با اقدامی شجاعانه‌ای که  در مقابل تکفیری‌ها و تروریست‌ها انجام داد فرهنگ انقلابی و دینی را در جامعه متبلور کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید حججی عزیز، حجت خداوند در مقابل چشم همگان شد.

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: روحیه و جریان انقلابی و بسیجی باید در جوانان تقویت و پشتیبانی شود چراکه این روحیه می‌تواند در برابر فساد بایستد و مشکلات جامعه را علاج کند.

وی با گرامیداشت روز عرفه و تبریک عید سعید قربان افزود: روز عرفه، روز اجابت دعا و نیایش با پروردگار است که باید از این روز مهم برای استجابت دعا بهره ببریم. عید قربان ایثار در راه خداوند و زندگی کردن براساس فرامین الهی است.

دشتی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) وفاطمه زهرا(س) بیان کرد: پیمان ازدواج باید با شناخت و معرفت منعقد شود چراکه اگر از روی هوی و هوس باشد زندگی زودگذار است و به شکست می‌انجامد.

وی با تاکید بر توجه به سبک زندگی و ازدواج اسلامی بیان داشت: توجه به سبک زندگی و ازدواج اسلامی مشکلات جامعه به ویژه آسیب‌هایی که زندگی انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد برطرف می‌کند.

وی پدیده و آسیب طلاق را یکی از معضلات مهم جامعه دانست و تصریح کرد: پیمان ازدواج باید با شناخت و معرفت منعقد شود چراکه اگر از روی هوی و هوس باشد زندگی زودگذار است و به شکست می‌انجامد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه افزود: آمار طلاق متاسفانه در جامعه رو به افزایش است که ریشه بسیاری از مفاسد جامعه از آسیب طلاق سرچشمه می‌گیرد.

دشتی با تبریک دهه نخست ماه ذیحجه و گرامیداشت هفته دولت، نقش قوه مجریه یا دولت مهم‌تر از دیگر قوا دانست و گفت: هر چند سه قوه در کشور کار کشور را سامان می‌دهند ولی سنگینی کار قوه مجریه بالاتر از دیگر قوا است چراکه قوه مقننه و قضاییه بال قوه مجریه هستند.

وی با تاکید بر همراهی همگان با دولت افزود: شهیدان رجایی و باهنر با ویژگی‌هایی که دارند باید به عنوان الگو مورد توجه دولت‌مردان قرار بگیرند چراکه این دوشهید فقر، فلاکت و نیازمندی‌های زندگی جامعه را لمس کرده بودند و در راستای حل آنها تلاش می‌کردند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه وجود روحیه مال‌اندوزی و ثروت‌گرایی در دولت مردان مشکلات جامعه را برطرف نمی‌کند خاطر نشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر انقلابی و متدین بودند و همین روحیه سبب درک مشکلات فقراء و دردمندان جامعه شده بود.

دشتی، با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ انقلابی و ساده زیستی در دولت‌مردان گفت: زهد، تقوا، انقلابی، ساده زیستی و ایستادگی در مقابل غرب‌زدگان از ویژگی‌های شهیدان رجایی و با هنر بود که باید فرهنگ انقلابی و ساده زیستی در دولت مردان نهادینه شود.

وی با تاکید بر توجه به تفکر غرب‌زدایی در دولت مردان تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر در مقابل غرب‌زدگان می‌ایستادند و همین روحیه و تفکر سبب به شهادت رساندن آنان شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار