از کوهپیمایی فرمانده سپاه کردستان تا مزاح با خبرنگاران
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه کردستان در سرمایه‌گذاری و توسعه دچار عقب‌ماندگی است انجام کار انقلابی و رویکرد جهادی را راه جبران عقب‌ماندگی‌های استان عنوان کرد و گفت: درخواست ما شکل‌گرفتن یک گفتمان جمعی در کردستان با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در استان است.
کد خبر: ۵۵۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 11 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر امروز در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد و سردار محمدحسین رجبی یکی از سخنرانان مراسم بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، در همان ابتدای سخنان خود، به صلوات کم‌رمق حضار کنایه زد و همین موضوع را دستمایه مزاح با خبرنگاران و اصحاب رسانه کرد.

وی با نقل قولی از رهبر معظم انقلاب، امر به ورزش را یک معروف عنوان کرد و ضمن اشاره به کوهپیمایی صبح امروز خود و حضورش در ارتفاعات آبیدر سنندج اظهار کرد: نمی‌دانم چند نفر از دوستانی که در جلسه حاضر هستند صبح امروز ورزش کرده یا احیاناً با هدف کوهپیمایی به «آبیدر» رفته‌اند؛ سحرخیزی و ورزش صبحگاهی سبب می‌شود انسان با رغبت بیشتری به انجام امور روزمره بپردازد و اگر در چنین مجالسی هم حضور پیدا کند نشاط وی در عملکردش نمایان است.

سردار رجبی با بیان اینکه صداقت را یکی از خصوصیات لازم برای فعالان عرصه رسانه می‌داند اظهار کرد: صداقت خمیرمایه چنین کاری است که البته این امر نافی نیاز به وجود صداقت در کار بقیه اصناف نیست.

وی گفت: از آنجا که خروجی کار اصحاب رسانه پرمخاطب است اگر صداقت ضمیر اصلی کار در این حوزه باشد، هم کار اثرگذاری بیشتر خواهد داشت و هم برخی مسائل ناخوشایند پیش نخواهد آمد.

فرمانده سپاه‌ بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه در جلسات خصوصی هم، همواره انعکاس همراه با صداقت اخبار را به خبرنگاران توصیه کرده، افزود: یکی از توصیه‌های ما در این باب این بوده که خبرنگاران خود را در جای کسی که مطلب تهیه‌شده متوجه اوست قرار دهند و سپس نسبت به انتشار آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه موارد زیادی در سال‌های اخیر پیش آمده و توصیه ما تهیه مطالب اثربخش در ارتباط با موضوع بوده خاطر نشان کرد: اگر خمیرمایه کار خبرنگار صداقت باشد حتماً نتیجه مثبت از کار حاصل می‌شود.

سردار رجبی خدمت به مردم کردستان را مهم‌ترین کاری عنوان کردن که همه باید خود را ملزم به انجام آن بدانند و گفت: کردستان در سرمایه‌گذاری و توسعه دچار عقب‌ماندگی است و در این استان شاهد محرومیت هستیم؛ اما در عین حال لازم است هرگاه این موارد را بر زبان می‌آوریم به گذشته هم گریزی بزنیم و اقدامات مناسبی را هم که در این استان شده در حد امکان برشماری کنیم.

وی با طرح این سؤال که چطور می‌توان عقب‌ماندگی موجود در کردستان را جبران کرد، افزود: حتی اگر عملکرد مسئولان و مدیران استان در تراز انقلاب و نظام هم باشد، این کار، به نوعی، فقط انجام امور جاری است و نمی‌تواند عقب‌ماندگی را جبران ‌کند.

فرمانده سپاه‌ بیت‌المقدس کردستان با ذکر مثال مسابقات دو و میدانی تأکید کرد: کسانی که در مسابقه عقب مانده‌اند تنها در صورتی می‌توانند از سایرین پیشی بگیرند که انرژی و نیرویی مضاعف به کار گیرند؛ می‌توان موضوع را به انجام کار انقلابی، اقدامات میانبر و رویکرد جهادی تعبیر کرد.

وی با اشاره به اینکه اهل تعارف‌های معمول چنین جلساتی نیست گفت: در کردستان اتفاق خوبی افتاده و آن انتصاب یک استاندار بومی با رویکرد اقتصادی است و این می‌تواند یک فرصت خوب برای بهبود بخشیدن به وضعیت استان باشد و ما دعوت می‌کنیم همه دست به دست هم دهند تا این رویکرد به موفقیت برسد.

سردار رجبی افزود: اگر در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و اشتغال، در کشور آسیبی نداشته باشیم آنچه بیگانگان علیه ما انجام دهند به جایی نخواهد رسید کما اینکه توطئه‌های چهل سال اخیر هم به جایی نرسیده است.

وی اظهار کرد: ما در کشور از استحکام درونی بسیار بالایی برخوردار هستیم و دلیل امر هم آن است که مردم عهده‌دار بسیاری از امور هستند و به توطئه‌ها و تهدیدها پاسخ می‌دهند.

فرمانده سپاه‌ بیت‌المقدس کردستان گفت: رویکرد فعلی مسئولان برای حل مشکلات استان رویکردی مناسب است و اقدامات ما و رسانه‌ها هم باید در جهت کمک به این روند باشد.

وی به موضع انتقاد در رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: همواره متذکر شده‌ایم که علاوه بر مسئولان، نخبگان و افراد دیگری هم هستند که درباره اخبار منتشره در رسانه‌ها نظر می‌دهند بنابراین باید بیان مناسب، منطقی و اثرگذار در انتشار اخبار مدنظر باشد.

سردار رجبی اظهار کرد: درخواست ما این است که در یک سال آینده گفتمان غالب در استان، مشارکت همه اقشار در بهبود امور و هم‌افزایی باشد؛ با این کار امنیت پایدار فعلی در کردستان، صد چندان خواهد شد و دیگر شاهد مشکلاتی که مردم از آن رنج ببرند نخواهیم بود.

وی گفت: اگر خبرنگاران بخواهند از سخنان ما یک جمله نقل کنند بنویسند خواستار شکل‌گرفتن یک گفتمان جمعی در کردستان با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در استان شد تا مشکلات مردم برطرف شده و توسعه متوازن در استان اتفاق بیافتد.  

فرمانده سپاه‌ بیت‌المقدس کردستان افزود: آنچه ما را آسیب‌پذیر می‌کند مشکلات داخلی ماست نه تهدید خارجی؛ دشمنان در حد و اندازه‌ای نیستند که ما را تهدید کنند و آنچه انجام می‌دهند هم ناشی از رعب و ترس است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
سلام بر سردار رجبى كه با نگاه واقع بينانه به مسائل استان نگاه ميكند خدا يار ونگه دار ايشان وهمرزمان سبز پوشش باد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار