معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان سرپل‌ذهاب که در زلزله اخیر تخریب شده اند بینسه تا پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 30 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،پروانه حیدری، با بیان اینکه در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۱۳ کارگاه صنایع دستی در شهرستان سرپلذهاب تخریب شدند، اظهار کرد:این کارگاه‌ها بیشتر درحوزه ساخت ساز‌های سنتی، نازک کاری چوب، پیکره تراشی و معرق کاری فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: این کارگاه‌ها مجموعا حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زلزله خسارت دیده‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان‌های گیلانغرب، ثلاث باباجانی.دالاهو و قصرشیرین در این زلزله آسیب جدی ندیده‌اند.

حیدری به موضوع پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های صنایع دستی تخریب شده در شهرستان سرپلذهاب اشاره کرد و گفت: به هرکدام از این کارگاه‌ها سه تا پنج میلیون تومان تسهیلاتبلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیر تخصیص تسهیلات بانکی دیگری به این کارگاه‌ها هستیم، اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای کمک به کارگاه‌های صنایع دستی که در زلزله آسیب دیده اند، بکارخواهیم بست.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی کلاس‌های آموزش صنایع دستی در مناطق زلزله زدهخبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این درنمایشگاه عیدانه تهران که در آستانه عید نوروز برگزار خواهد شد، فضایی را برای هنرمندان صنایع دستی زلزله زده اختصاص خواهیم داد تا بهعرضه محصولات خود بپردازند.

وی تاکید کرد: همچنین در پی راه اندازی نوروزگاه و برگزاری برنامه‌های جانبی مختلف در طول ایام نوروز در شهرستان سرپل‌ذهاب هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار