بخشدار ویژه خارگ از راه‌اندازی اورژانس هوایی و آغاز به کار 2 شناور جدید در مسیر جزیره خارگ به بوشهر و گناوه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 06 July 2015
تابناک بوشهر: عسکر زارعی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر اظهار داشت: نگاه دولت به خارگ تغییر کرده و تمام سازمان‌های متولی امر پذیرفته‌اند که باید به این جزیره توجه ویژه داشته باشند به همین خاطر کارهای خوبی از سوی ادارات شهرستان بوشهر در خارگ انجام‌شده است.

وی با اشاره به سفر استاندار بوشهر در روزهای پایانی سال گذشته به جزیره خارگ بیان کرد: سفر استاندار به خارگ 64 مصوبه داشت که در این مصوبات به تمام بخش‌ها و مشکلات خارگ توجه شده و فرماندار بوشهر نیز به‌طور ویژه پیگیر این مصوبات است.

زارعی بیان داشت: یکی از مشکلات لاینحل جزیره خارگ موضوع تردد ساکنان این جزیره بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر دو شناور جدید در مسیر خارگ به بوشهر و گناوه راه‌اندازی شد که شناور مسیر گناوه با 180 صندلی این مسیر را در مدت 40 دقیقه طی خواهد کرد.

بخشدار ویژه خارگ یادآور شد: همچنین شناور دیگر در مسیر بوشهر به خارگ نیز با 320 صندلی از کیفیت خوبی برخوردار است و می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات تردد مردم خارگ را حل کند.

وی با اشاره به ساماندهی اشتغال نیروهای بومی جزیره خارگ بیان کرد: برای این موضوع کارگروه ویژه ساماندهی اشتغال بومیان خارگ و بانک اطلاعاتی افراد بومی شاغل تدوین‌شده و بازرس مقیم اداره کل کار و امور اجتماعی استان نیز در خارگ مستقر شد.

زارعی در ارتباط با استقرار اداره آب و فاضلاب در خارگ گفت: یکی از عمده مشکلات ما در بخش آب عدم استقرار نمایندگی اداره آب و فاضلاب استان در خارگ است که در این زمینه پیگیری‌های جدی صورت گرفته است.

بخشدار ویژه خارگ گفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی از مطالبات جدی مردم خارگ بود که با انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی و نیروی دریایی ارتش، یک فروند بالگرد روز پر برای اعزام بیماران در روز تأمین و مشکل اعزام بیماران در روزبه مراکز درمانی خارج از خارگ حل شد.

وی با اشاره به افزایش 3 برابری اعتبارات جزیره خارگ در سال گذشته، گفت: سالن ورزشی بانوان خارگ 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه با تأمین زمین موردنیاز برای احداث استخر در خارگ، یک هفته پس از عید فطر عملیات اجرایی ساخت استخر را در خارگ آغاز خواهیم کرد.

زارعی با اشاره به مشکلات برق در خارگ بیان داشت: خارگ امسال با مشکل برق و خاموشی مواجه است و تنها نیروگاه 25 مگاواتی که نیم‌قرن از عمر ان می‌گذرد و بیش از 14 مگاوات تولید ندارد ضمن اینکه 3 مگاوات برقی که شرکت پایانه‌های نفتی هم می‌دهد کفاف جزیره را نمی‌کند و برای حل این مشکل نیز پیشنهاد خرید توربین جدید را دادیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار