رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی جوابگوی رفع مشکلات درمانی مردم نبوده و بخش درمان استان مرکزی نیازمند حمایت و توسعه است.
کد خبر: ۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷ 18 February 2015

حسن طاهراحمدی عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک‌در حوزه سلامت استان‌مرکزی اظهار داشت: با امضاء تفاهم نامه که بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در راستای رفع مشکلات در حوزه سلامت بوده است.

وی افزود: استان مرکزی مشکلات درمانی و بهداشتی بسیار زیادی دارد که دولت و دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌توان پاسخگوی نیازها و مشکلات درمان افراد باشند و با کمک دستگاه‌ها و اداره اوقاف می‌توان در این زمینه نقش موثری داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در این تفاهم نامه همکاری قرار شده که اداره اوقاف و امور خیریه استان‌مرکزی بخشی از نذورات و موقوفات خود را در اختیار حوزه سلامت و درمان در استان قرار دهند.

طاهراحمدی با اشاره به مشکلات مردم در استان مرکزی گفت: با توجه به جمعیت 1/5 میلیون‌ نفری استان مرکزی و مراجعه‌کننده 500 هزار نفری از سایر استان‌های دیگر جوابگوی مشکلات درمانی مردم نیستند و بخش درمان استان مرکزی نیازمند حمایت و توسعه است.

وی افزود: با توجه به کمیاب بودن داروهای بیماری‌های خاص و پر هزینه بودن این داروها، خوشبختانه استان مرکزی در حال حاضر از لحاظ داروهای کمیاب بیماران خاص با مشکل مواجه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: از دیگر مشکلاتی که در استان مرکزی وجود دارد کمبود پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستان‌های استان است.

طاهراحمدی با اشاره به دیگر شهرستان‌هایی که با کمبود پزشک مواجه هستند گفت: شهرستان‌های کمیجان و خنداب از دیگر شهرستان‌هایی هست که به سبب نداشتن بیمارستان و برخی از مشکلات دیگر با کمبود پزشک زنان و زایمان مواجه است.

وی افزود: در شهرستان‌های کم جمعیت مانند تفرش، آشتیان، محلات و کمیجان از لحاظ سطح بندی تنها متخصصان زنان و زایمان، اطفال، بیهوشی، داخلی و جراحی عمومی تعلق گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار