مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح ملی همای رحمت با هدف کمک به نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان در همه شعب هلال احمر در سراسر استان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۱۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 01 June 2018

علی خدادادی اظهار کرد: طرح همای رحمت همه ساله با هدف کمک به معیشت و تغذیه روزه داران بی بضاعت و اقشار آسیب پذیر جامعه در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

وی با بیان این که حمایت از کرامت انسانها به عنوان شعار محوری طرح ملی همای رحمت در نظرگرفته شده است، افزود: در این طرح خداپسندانه علاوه بر تحت پوشش قراردادن خانواده های محروم و نیازمندان جامعه، خانواده های زندانیان و بیماران، این جمعیت به همت والای خیرین و داوطلبان اقدام به برپایی سفره های افطاری در روستاها و مناطق محروم می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: سبدهای غذایی توزیع شده شامل برنج، روغن، مرغ، حبوبات، خرما، گوشت، پنیر، کنسروجات، قند، شکر، ماکارونی، چای و مواد بهداشتی و شوینده است.

خدادادی گفت: در ماه مبارک رمضان با بهره‌گیری از توان خیرین و داوطلبان اقدام به تهیه سبدهای غذایی و برپایی سفره برای نیازمندان می‌کنیم. یکی از اهداف جمعیت هلال احمر در این طرح ترویج فرهنگ انفاق، ایثار و سنت‌های حسنه اسلامی با حفظ کرامت انسانی نیازمندان و ایجاد فضایی مناسب برای تعامل نیکوکاران و هدایت کمک‌های مردمی است.

وی با اشاره به اقشار مورد توجه در طرح ملی همای رحمت ادامه داد: جامعه هدف ما در این طرح ایتام، بیماران صعب والعلاج، زنان سرپرست خانوار محروم، خانواده‌های بد سرپرست و بی سرپرست، خانواده‌های کم برخوردار و معلولان نیازمند است و در جهت تأمین قمستی از نیازهای ضروری این افراد اقدام به توزیع سبدهای غذایی بین آنها می‌کنیم که این سبدها با کمک خیرین و نیکوکاران تهیه و توزیع می ‌شود و ارزش ریالی هر کدام از این سبدها یک میلیون ریال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به مراحل مختلف این طرح بیان کرد: مرحله اول مرحله شناسایی افراد نیازمند است که سعی می‌کنیم از طریق افراد امین این افراد را مشخص کنیم. در مرحله دوم نیز بنا کردن خانه‌های داوطلبی و فعال کردن خیران در راستای جمع آوری کمک های مردمی است و نیکوکاران کمک‌های نقدی خود را می‌توانند به شماره حساب 28/52767676 نزد بانک ملت واریز کنند.

 

خدادادی با اشاره به اجرای مراسم باران مهربانی افزود: با اجرای برنامه از افراد تاثیر گذار جامعه دعوت می‌کنیم تا کمک‌های مردمی را جمع آوری کنیم همچنین بازارچه خیریه‌ای را برگزار می کنیم که عواید آن صرف طرح همای رحمت می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آمار عملکرد طرح ملی همای رحمت درسال 96 ، گفت: سال گذشته در قالب اجرای برنامه ملی همای رحمت در استان 2368 سبد غذایی به ارزش 2 میلیارد و 946 میلیون ریال میان اقشار محروم و آسیب پذیر توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه 119 سفره مهربانی نیز دراین ایام با هدف اطعام نیازمندان گسترده شد، افزود: 4500 نفر در این سفره ها افطار کردند و ارزش ریالی این سفره ها 364 میلیون ریال بود.

خدادادی بیان کرد: 14 شعبه شهرستانی جمعیت هلال احمر، 45 خانه هلال و داوطلب در محلات مختلف و 242 نفر از داوطلبان، خیرین و پرسنل هلال احمر در اجرای برنامه ملی همای رحمت در خوزستان در این 11 روز مشارکت داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: ارزش کمک های نقدی در طرح همای رحمت در سال گذشته 15 میلیون ریال و کمک های غیر نقدی بیش از 3 میلیارد و 300 میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: همچنین 5 چادر سلامت در قالب برنامه ملی همای رحمت برپا شد که 230 نفر در قالب آن به صورت رایگان ویزیت شدند و 180 بسته فرهنگی نیز توزیع شد و 22 نفر هم خون اهدا کردند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار