داریوش یاوری در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرپل ذهاب گفت: در حوزه امور اوقافی با همت مردم شریف شهرستان سرپلذهاب در ۶ ماهه گذشته از اردیبهشت ماه تا اول آبانماه ۱۵ مورد وقف جدید در این شهرستان صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۷۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 10 November 2018

 

داریوش یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:وقف به معنای هدیه ابدی برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل چیزی وجاری شدن منفعت آن در جهت خیرونیکی به مردم و رضای خداوند متعال است.

 وی خاطر نشان کرد:در زمینه های وقف راه-وقف باغ زیتون جهت مساجد-وقف جهت کلاسهای قرآنی-وقف جهت مسجد و زمینه های مختلف بوده و همچنین اخیرا موقوفه بصیرالسلطان با بیش از۸ هزارمترمربع در مرکز شهرسرپلذهاب با نیت کمک به ایتام و زوار و روضه خوانی سیدالشهدا در دست اقدام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: برای وقف کردن لازم نیست که حتما فرد دارای ثروت و یا ملک و املاک میلیاردی باشد به هراندازه ای که ملک یا دارایی داشته باشد می تواند بخشی از آن در جهت کمک به نیازمندان در زمینه های مختلف قرار بدهد

یاوری تصریح کرد:در زمینه امور موقوفات ،بقاع متبرکه و امام زادگان وقبرستان های موقوفه موسسات خیریه و انجمن های خیریه،امور قرآنی و امور مربوط به مساجد و حسینیه ها فعالیتهای خوبی در این شهرستان انجام  شده است.

به گفته این مسئول، در زمینه اجرای نیات واقفین خیراندیش تاکنون ۲ هزار عدد کیف با لوازم التحریر کامل و مورد نیاز یک سال دانش آموزان هدیه شده است.

وی افزود:شعبه قرآنی میراث ماندگار این شهرستان با ۶۰ مربی آموزش دیده در استان قم ۱۵۰ کلاس قرآنی در حوزه سه شهرستان و خصوصا فعالترین آنها در شهرستان سرپلذهاب در رشته های مختلف از جمله حفظ ،روخوانی،روانخوانی،تجوید و قرائت و تفسیر در مقاطع مختلف سنی و بطور مرتب روزانه برگزار است و تاکنون ۲هزار و ۳۵۰ نفر حافظ قرآن کریم در حال آموزش و حفظ قرآن کریم هستند.

یاوری تاکید کرد: بعد از زلزله آبانماه سال گذشته دو مرحله از کلیه مساجد و حسینیه ها توسط کارشناسان اداره کل اوقاف استان کارشناسی بعمل آمده و وضعیت همه مساجد چه آنهایی که تخریبی هستند و چه مساجدی که نیاز به تعمیرات دارند مشخص شده اند و درخواست اعتبار مورد نیاز نیز شده است.

وی گفت:از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان جهت پرداخت به مساجد تکمیل پرونده شده و امید است این مبلغ در ماههای آینده پرداخت خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار