فرماندار دهگلان:
فرماندار دهگلان با بیان اینکه کمبود فضای بیمارستانی برای ما مشکل ایجاد کرده و کلینیک بیمارستان هم راه اندازی نشده است، گفت: عدم انجام برخی از آزمایش‌ها در این شهرستان، کمبود پزشکان متخصص در شهر و روستاها و نبود ساختمان فوریت‌های پزشکی از جمله بیشترین مشکلات ما در حوزه بهداشت و سلامت است.
کد خبر: ۶۸۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 20 November 2018

به گزارش تابناک کردستان، جمال ارشدی امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان دهگلان، با اشاره به اینکه دهگلان دارای ۶۴ هزار نفر جمعیت است، اظهار کرد: از این میزان ۲۹ هزار نفر شهری و ۳۴ هزار نفر روستایی هستند.

وی گفت: شهرستان دهگلان دارای ۲ بخش مرکزی با ۸۱ روستا و بلبان‌آباد با ۳۱ روستاست.

فرماندار دهگلان با عنوان اینکه ۹۵ درصد از جمعیت دهگلان اهل تسنن و ۵ درصد تشیع هستند، تصریح کرد: این شهرستان دارای ۱۲۸ مسجد و ۶۰ امام جمعه و جماعت است که در تامین مالی روحانیون مشکل داریم.

وی به وجود بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای این شهرستان اشاره کرد و گفت: کمبود فضای بیمارستانی برای ما مشکل ایجاد کرده و کلینیک بیمارستان هم راه اندازی نشده است.

ارشدی افزود: عدم انجام برخی از آزمایش‌ها در این شهرستان، کمبود پزشکان متخصص در شهر و روستاها و نبود ساختمان فوریت‌های پزشکی از جمله بیشترین مشکلات ما در حوزه بهداشت و سلامت است.

وی با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی در شهرستان دهگلان، اظهار کرد: اکثر اماکن مذهبی و تاریخی ما نیازمند بازسازی هستند.

فرماندار دهگلان گفت: جاذبه‌های فرهنگی این شهرستان بسیار خوب است اما اقدامات فرهنگی متاسفانه مناسب نبوده است که اداره فرهنگ و ارشاد در این شهرستان عملکرد ضعیفی دارد.

وی به  مشکلات بخش کشاورزی هم اشاره کرد و افزود: محدودیت منابع آب زیرزمینی، افزایش روز افزون نیازهای آبی، کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و عدم استفاده از روش‌های مصرف بهینه از جمله مشکلات این بخش است.

ارشدی اعتبارات شهرستان دهگلان را ۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۷۱ پروژه ناتمام در شهرستان وجود دارد که ۹۶ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارند.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی در کشور ۷۰ سانتی‌متر است، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی شهر دهگلان کمتر از ۴۰ سانتی متر و شهر بلبلان آباد صفر است که می‌طلبد مسئولان توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار