استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: تمام کارگرانی که در بازارچه سیرانبند بانه کار می‌کنند هم اکنون بیمه شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 24 November 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا امروز در بازدید از بازارچه مرزی سیرانبند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را با رسمی شدن بازارچه مرزی سیرانبند اعلام کرده و رایزنی‌ها با دولت عراق در این خصوص از طریق وزارت امور خارجه در حال انجام است، اظهار کرد: رسمی شدن این بازارچه مهمترین خواسته تجار و مرزنشینان این شهرستان است.

وی گفت: رایزنی‌های مدیریت استان با وزارت امور خارجه برای رسمی شدن آن به اتمام رسیده و این موضوع هم اکنون از طریق سفیر ایران در عراق پیگیری می‌شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: زمان خاصی برای رسمی شدن بازارچه مرزی سیرانبند بانه مشخص نشده اما دولت جمهوری اسلامی موافقت خود را اعلام کرده و نهایی شدن آن نیازمند رضایت دولت مرکزی عراق است.

وی گفت: عملیات احداث انبار و محوطه بازارچه مرزی سیرانبند بانه رو به اتمام بوده و این طرح نسبت به سال قبل پیشرفت خوبی داشته و بسیاری از زیرساخت‌ها برای صادرات و واردات کالا فراهم شده است.

مرادنیا با اشاره به رونق و پیشرفت عمرانی در بازارچه سیرانبند بانه افزود: در آینده روند صادرات و واردات 150 قلم کالایی که دولت مشخص کرده در بازارچه سیرانبند بانه انجام می‌شود.

وی گفت: تمام کارگرانی که در بازارچه سیرانبند بانه کار می‌کنند هم اکنون بیمه شده‌اند و این امر باعث پیشرفت کارها می‌شود و امید کارگران به آینده را نیز بیشتر می‌کند.

استاندار کردستان با اشاره به انجام عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه افزود: مقرر بود این طرح تا آبان سال جاری به اتمام برسد اما به علت آغاز زود هنگام بارش‌ها با تاخیر مواجه شده و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی پایان آذر به بهره‌برداری می‌رسد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار