عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنا بر اعلام مسئولان وزارت صنعت، رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف است.
کد خبر: ۶۸۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 03 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، رمضانعلی سبحانی‌فر اظهار کرد: تولید خودرو از ابتدای امسال با نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها کاهش شدیدی پیدا کرد، این کار موجب کاهش عرضه شد در حالی که تقاضا تغییری نکرد که موجب قیمت های نجومی در صنعت خودرو شد.

وی گفت: سازمان حمایت و وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار باید تکلیف قیمت خودرو را مشخص کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به لحاظ شرایط خاص کشور وظایف شورای رقابت به ستاد تنظیم واگذار شد لذا بایستی وزارت صمت ورود کند و تعیین تکلیف کند. رئیس جمهور به گفته مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید دارد که قیمت‌ها تغییر نکند بنابراین با ثابت ماندن قیمت‌ها و شرایطی که برای خودروسازان حاکم شده، کاهش تولید قیمت حاشیه‌ای را به صورت نجومی افزایش داده است این در حالی است که قیمت کارخانه تغییری نداشته است.

وی درباره واگذاری وظایف شورای رقابت به سازمان حمایت که آیا این تصمیم به صلاح است یا خیر گفت: سازمان حمایت در این باره ذینفع نیست بلکه باید هم طرف تولید کننده و مصرف کننده را داشته باشد.

سبحانی‌فر افزود: خودرو در کشور ما با کیفیت فعلی گران نیز هست که هزینه‌های بالای آن از جیب مصرف کننده اخذ می‌شود.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی واردات خودرو کاهش یافته، قیمت حاشیه بازار افزایش یافته و سازمان حمایت و تنظیم بازار نیز در این باره ورود نمی‌کند بنابرین قطعه ساز نیز متضرر شده که درخواست ما این است که سازمان حمایت بر اساس شاخص‌های تعیین شده ورود کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی قیمت بالا رفته و تولید کاهش یافته تعیین قیمت براساس 5 درصد زیر قیمت بازار اشتباه است. اگر در جایی که افزایش قیمت واقعی است افزایش قیمت محاسبه شود حتی به قیمت خیلی پایین تر از حاشیه بازار خواهیم رسید.

وی افزود: در جلساتی که داشتیم قرار بر این شد که شاخص‌های مواد اولیه مشخص شود و بر اساس قیمت تمام شده، قیمت خودرو تعیین شود.

سبحانی‌فر اظهار کرد: مجلس معتقد است رابطه منطقی بین عرضه و تقاضا باید باشد تا از افزایش قیمت‌ها در صنعت خودرو خارج شویم بنابراین شاخص‌ها باید بر اساس قیمت تمام شده باشد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار