رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان خبر داد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: تصادفات درون شهری در استان کردستان 23 درصد کاهش یافته اما میزان متوفیان این حوادث 5 درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۶۸۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 09 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ رمضان نادری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته 550 دستگاه خودرو در این استان اسقاط شد که امسال این میزان به 370 دستگاه رسیده که نشان دهنده 45 درصد کاهش است، اظهار کرد: سالانه 25 تا 30 هزار دستگاه خودرو با شماره جدید وارد ناوگان حمل و نقل استان می‌شود.

وی گفت: ادامه این روند با توجه به شرایط معابر و خیابان‌های شهرها بویژه سنندج موجب می‌شود شاهد مشکلات ترافیکی حتی در حواشی شهرها باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه سنندج به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده است، تصریح کرد: رانندگان ناچار خودروهای خود را در کوچه‌های شهر پارک می‌کنند.

وی گفت: امسال 39 هزار نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک خودرو استان کردستان انجام شده است.

سرهنگ نادری افزود: طبق آمار 6 ماهه اول امسال، 23 هزار و 752 نفر هم گواهینامه جدید دریافت کردند که مطمئناً بسیاری از آنها صاحب خودرو هستند.

وی خاطر نشان کرد: از سال 93 تاکنون 111 هزار و 433 نفر گواهینامه جدید رانندگی برای متقاضیان در این استان صادر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به اینکه شاهد رشد 6 برابری ورود خودرو در سال جاری نسبت به پارسال هستیم، گفت: 304 هزار خودرو و 96 هزار موتورسیکلت با پلاک کردستان در این استان تردد می‌کنند.

وی در خصوص نظارت بر اجرای قوانین رانندگی افزود: در شهرهای سنندج، بانه و کامیاران دوربین خودرویی، تخلفات مختلف رانندگی را ثبت و ضبط می‌کنند.

سرهنگ نادری اظهار کرد: به زودی مرکز مونیتورینگ راهنمایی و رانندگی راه اندازی می‌شود و تخلفات ساکن، سرعت و عبور از چراغ قرمز به صورت آنلاین ثبت خواهد شد.

وی گفت: تصادفات درون شهری در استان کردستان 23 درصد کاهش یافته اما میزان متوفیان این حوادث 5 درصد بیشتر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان افزود: میزان تصادفات فوتی در شهرستان‌های سنندج، بیجار و دهگلان 100 درصد در مقایسه با سال 96 افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه گواهینامه ضبط شده به دلیل نمره منفی امسال 40 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: اعمال قانون هم نسبت به سال گذشته 10 درصد کمتر شده است.

سرهنگ نادری با اشاره به فعالیت‌های آموزشی پلیس راهور گفت: در سال جاری 45 هزار دانش آموز، 4 هزار دانشجو، 17 هزار راننده ناوگان عمومی، 3 هزار و 500 راکب موتورسیکلت و 25 هزار نفر در مساجد و مصلاهای نماز جمعه آموزش‌های مرتبط را فرا گرفتند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار