درجهت حمایت از بیماریهای خاص
به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از ایرنا : رییس انجمن حمایت از بیماران ام اس آذربایجان غربی گفت: دو هزار و 500 بیمار مبتلا به ام اس در سطح استان شناسایی شده اند.
کد خبر: ۷۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 03 August 2015

سمیه زارع عصر روز یکشنبه در همایش بیماران ام اس شمال آذربایجان غربی افزود: آمار دقیقی از بیماران ام اس در استان وجود ندارد و این تعداد بیمار از سال 90 در این انجمن پرونده تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه ام اس یک بیماری خود ایمنی است که در سال های اخیر در کشورمان مبتلایان به آن در حال افزایش بوده است، اضافه کرد: به زودی کلینیک تخصصی ام اس در استان راه اندازی خواهد شد و با راه اندازی این کلینیک بسیاری از مشکلات بیماران مبتلا به ام اس مرتفع خواهد شد.
وی اظهار کرد: بنا بر مطالعات اولیه سن شیوع این بیماری در آذربایجان غربی بین 20 تا 40 سال است.
رییس انجمن حمایت از بیماران ام اس آذربایجان غربی ادامه داد: مبتلایان به بیماری ام اس در استان برای بهره مندی از مزایای خدمات درمانی و دارویی، در این انحمن تشکیل پرونده دهند تا زمینه تسهیل در روند درمان آنان فراهم شود.

زارع با اعلام آمادگی این انجمن برای راه اندازی شعبه ای در خوی گفت: در صورتی که فرد یا افرادی به صورت داوطلبانه بخواهند در این انجمن فعالیت کنند، این انجمن آماده راه اندازی شعبه برای ارائه خدمات درمانی به ویژه در ارائه داروهای کمیاب به مبتلایان ام اس در این شهرستان است.
بیماری ام اس بیماری خود ایمنی است که در سالهای اخیر روند رو به رشدی در کشور و آذربایجان غربی داشته است.
دلیل ابتلا به این بیماری در حال حاضر معلوم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار