انتشار چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 97 و زمستان 97 توسط مرکز آمار
مرکز آمار ایران، چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی ‌کار زمستان 97 و چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی‌ کار سال 97 را به صورت جداگانه منتشر کرد؛ وضعیت استان از آنچه که مردم، خود احساس می‌کنند اگر بدتر نباشد مناسب‌تر نیست؛ بهتر نبود رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان درباره این دو گزارش به افکار عمومی توضیح بدهد؟ البته اگر چیزی برای گفتن داشته باشد!
کد خبر: ۷۳۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 16 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، مرکز آمار ایران 25 فروردین‌ماه (دو روز قبل) دو گزارش جداگانه با عناوین «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی ‌کار زمستان 1397» و «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی‌ کار سال 1397» را منتشر کرد.

اگر قرار باشد محتوای این دو گزارش در یکی از جلسات با حضور مسئولان ارشد استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی بررسی شود آن جلسه «شورای برنامه‌ریزی استان کردستان» است؛ شورایی که سال گذشته چندین جلسه خود را بدون حضور رسانه‌ها برگزار کرد و اگر هم رسانه‌‌ها به معدود جلساتی دعوت شدند رسانه منتقد جایی در میان مدعوین پیدا نکرد؛ رویه نامبارکی که نه تنها سبب نمی‌شود عملکرد مسئولان از دید مردم پنهان بماند که نتیجه آن چیزی جز افزایش بی‌اعتمادی افکار عمومی به دولتمردان در کردستان نخواهد بود. بماند.

طبق آنچه در گزارش منتشره درگاه ملی آمار با عنوان «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی ‌کار زمستان 1397» آمده است نرخ بیکاری زمستان 97 کردستان در برآورد نقطه‌ای 19.6 درصد و در فاصله اطمینان 95 درصد (21.7 ـ 17.4) اعلام شده است و این بدان معنی است که نرخ بیکاری زمستان 97 کردستان نسبت به زمستان 96 افزایش یافته است.

طبق آنچه در گزارش «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی ‌کار زمستان 1397» آمده در برآورد نقطه‌ای، نرخ بیکاری کردستان 19.6 درصد است و در میان همه استان‌های کشور، تنها کرمانشاه با نرخ بیکاری 20.9 درصد وضعیتی بدتر از کردستان دارد؛ این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در زمستان 97 نسبت به زمستان 96 ثابت مانده و همان 12.1 درصد است.

بررسی اجمالی گزارش منتشره درگاه ملی آمار با عنوان «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی‌ کار سال 1397» و مقایسه نتایج آن با آمار سال 96 هم نشان می‌دهد که نرخ بیکاری استان در سال 97 در مقایسه با سال قبل حدود یک درصد افزایش یافته است.

سهم اشتغال بخش کشاورزی کردستان از 25.1 درصد در سال 96 به 24.8 درصد در سال 97 کاهش یافته است؛ سهم اشتغال بخش صنعت کردستان هم از 24.7 درصد در سال 96 به 24.3 درصد در سال 97 کاهش یافته است اما سهم اشتغال بخش خدمات کردستان از 50.2 درصد در سال 96 به 51 درصد در سال 97 افزایش یافته است.

حداکثر انتظاری که می‌توان از مسئولان استان در باب واکنش به نتایج دو گزارش مورد اشاره داشت، برگزاری یک جلسه محرمانه دیگر «شورای برنامه‌ریزی استان» است؛ کسی برای نمونه و در ارتباط با این دو گزارش حتی از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کردستان انتظار ارائه توضیح ندارد چه برسد به انتظار از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان!

راستی 27 روز از سال جدید گذشته و هنوز حتی یک خبر از بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در پایگاه اطلاع‌رسانی آن سازمان منتشر نشده است؛ البته قطعاً اگر جناب‌شان کار قابل عرضی در تقریباً یک ماه گذشته انجام می‌داد خبر آن منتشر می‌شد، نمی‌شد؟ کسی چه می‌داند شاید هم این مدیر ارشد و البته صاحب نفوذ استان، منتظر انتشار رتبه بیکاری کردستان بوده تا با ارائه توضیح درباره آنچه واقع شده با پایگاه اطلاع‌رسانی دستگاه تحت مسئولیت‌اش آشتی کند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Greece
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
اینکه شما به عنوان تنها رسانه ای که با آمارهای رسمی کاستی های موجود را بیان میکنید خیلی خوب است. ولی آب در هاون میکوبید. چون در اینجا کسی پاسخگو نیست. برای مدیران اصلا مهم نیست که مردم چه فکری میکنند. این افراد از مردم عبور کرده اند. تا حالا دیدید نسبت به کم و کاستی های عملکردی خودشان کوچکترین اظهار نظری داشته باشند ؟
عقاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
با سعید موافقم،در طى این شش سال جناب فیروزى هرگلى خواست به سر استان زد براى کسى تره هم خورد نمى کند، دمش گرم که ثابت کرد که قلدرترین مرد این دیار است و یک تار موى هم پالگی هایش را با تمام مردم استان عوض نمى کند، استان به درک، مردم به جهنم، سرمحفل نشینان به سلامت.
خلاصه مردى در میدان نمى بیند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار