معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: کودکان ارومیه با هدف آشنایی با علم نجوم ماه و سیارات را با تلسکوپ رصد کردند.
کد خبر: ۷۴۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 17 May 2019
آشنایی کودکان ارومیه با علم نجوم

به گزارش تابناک آذربایجان غربی زهرا آبسوران  ویژه برنامه روز جهانی نجوم، اولین برنامه بعد از افتتاح موزه کودک ارومیه است که به بهانه روز جهانی نجوم با همکاری انجمن نجوم اطلس ارومیه برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی کودکان و نوجوانان با علم نجوم، معرفی موزه کودک ارومیه و بازدید از غرفه نجوم موزه است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: رصد ماه و سیارات با تلسکوپ، غرفه آموزش نجوم و جهت‌یابی، غرفه ویژه نجوم کودکان و نوجوانان، آشنایی با تلسکوپ و نحوه استفاده از آن، عکاسی تلسکوپی و غرفه رنگ‌آمیزی ویژه کودکان از بخش‌های این ویژه برنامه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ویژه برنامه نجوم به مدت دو ساعت با حضور کودکان و خانواده‌هایشان در محوطه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه برگزار شد.

آبسوران به استقبال خوب از موزه کودک ارومیه اشاره کرد و افزود: چندین گروه دانش آموزی تاکنون برای بازدید از موزه کودک مراجعه کرده‌اند و در مرحله تبلیغ به کلیه مدارس ارومیه اطلاع رسانی شده است.

وی گفت: ساخت موزه نجوم ارومیه نیز در دست اقدام و در مرحله کسب مجوز از تهران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین موزه کودک ارومیه 15 اردیبهشت امسال با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح شد و غرفه‌های نجوم و ستارگان، تاریخ و باستان شناسی و زبان و ادبیات از جمله بخش‌های این موزه محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار