وقتی عده‌ای صحنه اجرایی کردستان را تهی از نظارت می‌بینند
کد خبر: ۷۶۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 10 July 2019

دانشگاه علوم پزشکی کردستان حدود 12 هزار نفر پرسنل دارد؛ حالا انگار در میان این همه نیرو کسی شایستگی احراز پست «کارشناسی بازرگانی» را نداشته و آن جایگاه به کسی پیش‌کش شده که فعلاً رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سنندج است! خویش همه‌پنداران چه خوابی برای دانشگاه دیده‌اند؟

به گزارش تابناک کردستان، از صبح دیروز، نامه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در فضای مجازی دست به دست می‌شود، خلاصه نامه به زبانی بسیار ساده این است: پیش‌کش شدن پست سازمانی شماره 501 دانشگاه تحت عنوان کارشناس امور بازرگانی به «کورش قادری»؛ کارمند قرارداد پیمانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سنندج!

با ضرس قاطع می‌توان گفت تمامی کسانی که به صورت پیدا و پنهان در این پروسه دخیل بوده‌اند، صحنه اجرایی را در این استان تهی از نظارت می‌بینند و گرنه هرگز جسارت دست زدن به چنین کاری را پیدا نمی‌کردند.

قبل از پرداختن به اصل موضوع، یادآوری یک نکته ضروری است؛ اگر دست‌اندرکاران امور این استان به این باور رسیده‌اند که دستگاه متولی سلامت یک میلیون و ششصد هزار نفر کردستانی آنقدر دچار فقر نیروی انسانی شده که تأمین یک کارشناس آن از حوزه‌ای چون صنایع‌دستی و گردشگری کردستان انجام شود که بدون فوت حتی لحظه‌ای وقت باید اصلاح اساسی ساختار دانشگاه به عنوان اولویت اول استان مطرح و هر آنچه برای نیل به این مقصود لازم است در دستور کار قرار گیرد.

اما بعد؛ تاریخ نامه منتشر شده 5 خردادماه 98 است، همان روزی که گویا «وحید یوسفی‌نژاد»، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان ساعت 10 صبح و بعد از برگزاری جلسه هیئت رئیسه، وقت اداری خود را به دیدار با «محمدحسین عباس‌آبادی»، «عباس احمدی»، «رمضان یوسفی» و «کورش قادری» در پردیس دانشگاه اختصاص داده بود و ما خبرش را اول تیر منتشر کردیم و دانشگاه هم در قبال آن خبر سکوت پیشه کرد! اکنون جناب سرپرست که انتظار ندارد کسی باور کند همزمانی تاریخ آن نامه و آن ملاقات اتفاقی بوده است؟!

البته گویا «یوسفی‌نژاد» چهارشنبه هفته گذشته (12 تیرماه) ملاقاتی هم با رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در کردستان، داشته است؛ بد نیست او درباره مباحث مطرح شده فی‌مابین و صدالبته طرح یا عدم طرح موضوع انتقال فوق‌الذکر در دیدار انجام شده برای افکار عمومی توضیحاتی ارائه کند.

اما دو سؤال؛ اعضای کمیته نقل و انتقالات دانشگاه که با انتقال «کورش قادری» موافقت کرده‌اند چه کسانی بوده‌اند و نقش شخص اول دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این ماجرا چه بوده است؟ «وحید یوسفی‌نژاد» درباره این انتقال پرحرف و حدیث چیزی برای گفتن دارد؟!

اینها به کنار؛ کسی از استاندار کردستان انتظار ندارد حساسیتی درباره این موضوع داشته باشد! استدلالی هم که در این خصوص می‌شود روشن است؛ مگر زمانی که در این استان، سکان هدایت سازمان همیاری شهرداری‌های کردستان را به کارشناس سوادآموزی آموزش و پرورش سپردند «بهمن مرادنیا» ممانعتی ایجاد کرد تا کسی حالا از او انتظار واکنش داشته باشد؟!

می‌ماند موضع نمایندگان محترم مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی درباره این اتفاق و نیز در قبال عملکرد پرحاشیه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان در دو ماه اخیر؛ طرح استیضاح وزیر بهداشت تدوین شده و روز یکشنبه هفته آینده پس از جمع‌آوری امضاء برای طی شدن روند قانونی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهد شد؛ شاید بشود در فرصت طلایی پیش‌آمده، تکلیف دانشگاه علوم پزشکی کردستان را یک‌بار برای همیشه روشن کرد، اگر اراده‌ای باشد!

در این میان اما، در این سال‌ها و ماه‌ها هرگاه نامی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان به میان آمده باشد یک نماینده استان بیش از سایر همکارانش تلاش کرده در متن ماجرا باشد، «مهدی فرشادان»؛ او هم پزشک است و هم عضو هیئت امنای دانشگاه، پروپاگاندای او در باب مسائل علوم پزشکی کردستان را کسی فراموش نکرده است؛ او نمی‌تواند دست داشتن‌اش در انتصاب سرپرست کنونی دانشگاه را انکار کند، «فرشادان» در عملکرد «یوسفی‌نژاد» شریک است و باید پاسخ‌گو باشد؛ دوقطبی سازی این نماینده درباره مسائل دانشگاه هم، دیگر کارگر نیست؛ «فرشادان» این بار راه در رو ندارد! موضع شفاف او، هم درباره نامه انتقال «کورش قادری» به دانشگاه و هم عملکرد غیرقابل دفاع «یوسفی‌نژاد» باید شنیدنی باشد!

چنبره خویش همه‌پنداران بر پیکر نیمه‌جان دانشگاه علوم پزشکی کردستان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
درود بر شرف دکتر یوسفی نژاد که به سلطنت معاونت آموزشی خاتمه داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار